آیا جای بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی باقی می ماند؟

چشم ها از نظر زیبایی شناسی جزء مهم ترین اجزاء صورت محسوب می شوند و نشان دهنده سن و حالات درونی افراد می باشند؛ اما متأسفانه این جزء نسبت به سایر اجزاء بدن زودتر علائم پیری را نشان می دهد، به همین منظور اغلب افراد برای حفظ زیبایی چهره و چشم های خود اقدام به جراحی زیبایی پلک می کنند. جراحی زیبایی پلک یا همان بلفاروپلاستی نوعی عمل زیبایی محسوب می شود که هدف از آن تصحیح اشکالات و ایرادات موجود در پلک ها و ایجاد ظاهری شاداب تر و جوان تر می باشد. این جراحی جزء شایع ترین اعمال زیبایی است که با حذف پوست ، چربی و همچنین عضلات اضافی پلک ها و اصلاح موقعیت آن ها به بهبود ظاهری پلک ها و متعاقباً چهره منتج می شود. علت استفاده از بخیه در بلفاروپلاستی، جوش خوردن بافت برش خورده است. برش ایجاد شده درعمل جراحی بلفاروپلاستی، توسط پزشک ایجاد می شود و بخیه کمک می کند تا هرگونه آسیب و برش در هر ناحیه بدن به هم جوش خورده و ترمیم شود. با این توصیف بخیه نقش مؤثری در ایجاد یک ساختار منسجم در پوست بدن دارد و باید بتواند کمک کند سلول های بافت برش خورده مجدداً بازیابی شده و به حالت اولیه بازگردد. لذا در جراحی پلک نیز مانند سایر جراحی ها و حتی با حسیاسیت بسیار بالاتر، پزشک سعی می کند تا اثری از جای بخیه عمل بلفاروپلاستی باقی نماند.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا جای بخیه بعد از عمل پلک باقی می‌ماند؟

در بعضی موارد، جای بخیه پس از عمل پلک باقی می‌ماند. این ممکن است به دلیل نوع عمل پلک، محل و اندازه بخیه و همچنین فرایند بهبودی فرد باشد. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود در مورد روش های درمانی برای حذف جای بخیه صحبت کنید.

جای بخیه پلک چگونه جوش می‌خورد؟

برای جوش خوردن جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی پوست به حداقل 5 روز زمان نیاز است. در این فرآیند روی زخم پوسته می‌بندد؛ اما به طور کامل ترمیم نمی‌شود و بعد از دو ماه جای زخم خوب می‌شود؛ اما بدین معنا نیست که به طور کامل ترمیم می‌یابد. به گونه‌ای است که جای بخیه قابل تشخیص نیست.

چکار کنیم که جای بخیه بعد از عمل پلک سریع از بین برود؟

برای از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی، می توان از روش های زیر استفاده کرد:

جای بخیه عمل بلفاروپلاستی

درمان خانگی جای بخیه پلک چگونه است؟

کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم و درد ناشی از جای بخیه پلک کمک کند. این کار را هر چند ساعت یک بار به مدت 15 دقیقه تکرار کنید.

پماد آنتی‌بیوتیک می‌تواند به جلوگیری از عفونت جای بخیه پلک کمک کند. طبق دستور پزشک، پماد آنتی‌بیوتیک را روی ناحیه بخیه‌ها بمالید.

پماد ترمیم‌کننده زخم می‌تواند به بهبود سریع‌تر جای بخیه پلک کمک کند. طبق دستور پزشک، پماد ترمیم‌کننده زخم را روی ناحیه بخیه‌ها بمالید.

از مالیدن یا خراشیدن ناحیه بخیه‌ها خودداری کنید. همچنین از استفاده از لنزهای تماسی خودداری کنید تا از تحریک زخم جلوگیری شود.

نوشیدن مایعات فراوان به بهبود سریع‌تر جای بخیه پلک کمک می‌کند. حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید.

خوردن غذاهای سالم به بدن شما کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز برای بهبود زخم را دریافت کند. در رژیم غذایی خود از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی استفاده کنید.

روش‌های از بین بردن جای بخیه بعد از عمل پلک

تمامی اقداماتی که در ذیل به آن اشاره شده است در صورتی که به درستی و در زمان صحیح خود اجرا شود می تواند مانع از برجای ماندن اثر زخم برای شما شود. این اقدامات عبارتند از:

  1. افرادی که جراحی زیبایی چشم و پلک انجام داده اند باید به مدت 48 ساعت استراحت مطلق داشته و در زیر سر خود از دو بالش استفاده کنند.
  2. برای آن که بخیه های خود را درمان کنید لازم است ورزش های سنگین و فعالیت های پرفشار را به پایان دوره نقاهت منتقل کنید؛ زیرا ممکن است با انجام این ورزش ها، در این دوره بخیه های شما باز شده و خونریزی کند.
  3. پمادی که توسط پزشک برای از بین بردن جای بخیه روی پلک تجویز شده است را به درستی و در زمان مقرر مصرف نمایید. این پماد به شما کمک می کند تا سریع تر بهبود پیدا کنید.
  4. برای آن که جای بخیه روی پلک خود را به خوبی درمان کنید می توانید از ویتامین E و کره کاکائو استفاده کنید. در این صورت زخم های ایجاد شده با سرعت بیشتری درمان خواهد شد.
  5. بهتر است در دوره نقاهت اولیه هرگز در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. در صورت لزوم از عینک دودی و کلاه نقاب دار استفاده کنید.
  6. منطقه جراحی شده و زخم های خود را ماساژ ندهید. دستکاری آن ناحیه برابر با برجای ماندن رد زخم بر روی پلک هایتان خواهد بود.
  7. گریه نکنید. در این دوران در صورتی که گریه کنید فشار پشت چشم شما بیشتر شده و سبب مشکلات متعددی می شود.
  8. برای آن که سبب بهبود جای بخیه روی پلک خود شوید باید روزی 3 مرتبه محل مورد نظر را شسته و سریعاً به آرامی آن را خشک کنید.
  9. از قطره چشمی که سبب ایجاد رطوبت در چشم هایتان می شود به خوبی استفاده نمایید.
  10. استفاده از لوازم آرایشی ممکن است سبب بروز عفونت و عدم بهبودی مؤثر برای شما شود، لذا به همین منظور به افراد پیشنهاد می شود استفاده از این محصولات را به پایان دوره نقاهت موکول کرده و مراقب باشند هیچ عفونتی زخم و بخیه های آنان را تهدید نکند.
  11. مواد غذایی مناسب و پر ویتامینی مصرف کنید که سبب جوش خوردن سریعتر بخیه ها شده و درمان مؤثر را برایتان به ارمغان آورد.

آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا عمل بلفاروپلاستی برگشت پذیر است؟آیا عمل بلفاروپلاستی برگشت پذیر است؟

عمل بلفاروپلاستی برای رفع افتادگی پلک انجام می شود. در این مقاله به توضیح در مورد میزان ماندگاری عمل بلفاروپلاستی پرداخته ایم. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-21

آیا جای بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی باقی می ماند؟آیا جای بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی باقی می ماند؟

جای بخیه بعداز عمل بلفاروپلاستی یکی از عوامل مهم بعد از بلفاروپلاستی است. در این مقاله به بررسی روش های از بین بردن جای بخیه بعد از عمل پلک میپردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02