عمل بلفاروپلاستی پلک پایین چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی ازمشهورترین تکنیک های زیبایی برای جذابیت چشم ها و بهبود شلی و پف پایین چشم بلفاروپلاستی پلک پایین می باشد. کیسه های پایین چشم می تواند به صورت ارثی یا در اثر افزایش سن به وجود می آید. خوشبختانه انجام بلفاروپلاستی یک درمان سرپایی که تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد البته ممکن است بسته به شرایط بیمار تحت بیهوشی عمومی انجام شود. مراحل انجام عمل بلفاروپلاستی به شرح زیر است:

  1. در ابتدا، جراح یک برش کوچک در طول پایین پلک می‌زند.
  2. سپس با استفاده از ابزارهای جراحی، بافت‌های اضافی، چین و چروک پلک پایین حذف می‌شوند.
  3. پس از حذف بافت‌های اضافی، پوست پلک پایین دوخته می‌شود.
آنچه در این مطلب میخوانید

بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی

در این روش لیزر با از بین بردن لایه‌های رویی پوست می‌تواند بافت پوست را برای بازسازی کلاژن تحریک کند. و چین وچروک پلک را از بین می برد.

نتیجه درمان افتادگی پلک با این روش معمولا سه تا 6 ماه به زمان نیاز دارد.

با استفاده از این روش بوتاکس که از سم بوتولینوم ساخته شده است سبب از کار افتادن عضلات محل تزریق می شود. بوتاکس با متوقف کردن انقباض های عضلات اطراف چشم و پلک، خطوط ریز، چین و چروک ها و افتادگی پوست را برطرف می سازد و به عبارتی سبب کشیدگی پوست آن ناحیه می شود. تاثیرات بوتاکس نیز موقتی می باشد.

فیلر محلول های پرکننده پوست هستند که به صورت تزریقی برای پر کردن چین و چروک طراحی شده اند. فیلرها برای حفظ نتایج هر شش تا هجده ماه یکبار به تمدید منظم نیاز دارد.

این روش درمانی با ایجاد برش‌های بسیار ریزی انجام می ‌شود و سپس پزشک بخیه‌هایی در زیر سطح پوست قرار می‌دهد و بعد پوست به سمت بالا کشیده می‌شود. بخیه‌هایی که در زیر پوست زده می‌شوند، معمولا بعد از 6 تا 9 ماه جذب پوست خواهند شد. درواقع درمان افتادگی پلک با نخ یک روش دائمی نیست و به ترمیم مداوم نیاز دارد.

یک درمان غیرجراحی که می‌تواند جایگزین بلفاروپلاستی شود، پلکسر می باشد. پلکسر بدون استفاده از هیچ بخیه یا به وجود آوردن زخمی، پوست پلک را منقبض و سفت می‌کند. هنگام درمان با پلکسر از بی‌حسی موضعی استفاده می‌ شود این روش در یک تا سه جلسه و در فاصله 6 تا هشت هفته قابل انجام است.

بلفاروپلاستی پلک پایین

مزایای جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

عوارض جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

زمان نتیجه گیری در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

در صورتی که فرد مراقبت‌ های بعد از عمل را به طور مرتب و طبق دستور پزشک انجام دهد بین 2 الی 3 هفته شاهد نتیجه خواهند بود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی پلک پایین

سن مناسب برای جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

برای انجام عمل جراحی پلک صرفا پوست اطراف چشم و میزان افتادگی آن معیار می باشد. اما به جز در موارد خاص و بیماری سن شروع افتادگی پلک تحتانی از 35 سالگی می باشد.

و اکثر بیماران برای انجام عمل جراحی پلک بیش از 35 سال سن دارند.

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه

در روش عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه، پزشک متخصص، با ایجاد برش از داخل ملتحمه جراحی را انجام می‌دهد و پوست اضافی و چربی زیر پوستی را برمیدارد. همچنین زخم‌ های عمل جراحی به صورت ماهرانه‌ و با تکنیک خاصی در داخل چشم افراد ایجاد می‌شوند که نامرئی و غیر قابل دیدن می‌باشند. بعد از برداشتن بافت اضافی، رگ‌ های خونی منعقد می‌شوند.

قیمت و هزینه جراحی پلک پایین

هزینه جراحی پلک پایین به عوامل متعددی از جمله میزان پوف و افتادگی پلک، مهارت و تخصص پزشک و مکان کلینیک و ... بستگی دارد که پزشک پس از جلسه مشاوره و بررسی این عوامل قیمت را تعیین می کند.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

کوچک کردن سینه یا عمل ماموپلاستی، برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است و این جراحی برای افرادی که فرم سینه بزرگ دارند، مناسب است. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

همه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینههمه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینه

لیفت سینه یک تکنیک زیبایی بوده که به دو صورت جراحی و غیر جراحی برای افتادگی سینه ها انجام می شود. در این مقاله به بررسی دقیق آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19