همه چیز در مورد جراحی افتادگی پلک

بعضی از افراد به صورت ژنتیکی و برخی با گذر زمان و افزایش سن دچار افتادگی پلک می شوند. این موضوع چهره افراد را عبوس، ناراحت و مسن تر نشان می دهد و باعث کاهش جوانی و شادابی چهره می شود. با این حال علم روز دنیا با پیشرفت سریع و شگفت انگیز خود، راه های اصلاحی مناسبی را در اختیار این گونه افراد قرار داده است. بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، نوعی عمل زیبایی پلک است که با هدف رفع پوست و چربی های اضافه پلک بالا و پایین صورت می گیرد. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی از جمله این راهکارها است که با حذف پوست و چربی های اضافه پلک ها به حفظ شادابی و جذابیت چهره می افزاید. البته گاهی نیز بلفاروپلاستی با اهداف درمانی انجام می شود و هدف صرفاً افزایش میدان دید افرادی است که به دلیل پوست اضافه پلک، دچار اختلال در بینایی شدند.

آنچه در این مطلب میخوانید

افتادگی پلک به چه وضعیتی گفته می شود؟

افتادگی پلک به حالتی گفته می‌شود که پلک بالا به سمت پایین افتاده و حتی ممکن است روی چشم را بگیرد.

علت افتادگی پلک

اگرچه افتادگی پلک، غالباً به دنبال کهولت سن و پیری اتفاق می افتد؛ اما در مواردی نیز می تواند ناشی از مشکلات عصبی یا عضلانی جدی از جمله موارد ذیل باشد:

جراحی افتادگی پلک

انواع افتادگی پلک

اکتسابی

افتادگی پلکی اکتسابی که می‌تواند انواع زیر را در بر بگیرد:

مادرزادی

بهترین روش جراحی برای درمان افتادگی پلک چیست؟

بهترین روش جراحی، بلفاروپلاستی است که یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک‌ها است. این جراحی می‌تواند روی هردو پلک بالایی و پایینی یا تنها یکی از آنها انجام شود. بلفاروپلاستی هم به جهت زیباسازی نواحی پیرامون چشم و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک استفاده می‌شود. عمل بلفاروپلاستی روی پلک بالایی و پایینی انجام می‌شود و به معنای برداشتن چربی، پوست‌های اضافه و افتادگی ناشی از روند پیری یا ارثی ناحیه چشم است. بلفارو برای لیفت کردن نواحی اطراف چشم، بر‌طرف کردن چین‌و‌چروک یا درمان پلک‌های افتاده با برداشتن پوست‌های اضافی و بافت‌های چربی انجام می‌شود. بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین در حدود شصت الی نود دقیقه انجام می‌شود و نیازی به بستری شدن ندارد. نوع بیهوشی در عمل افتادگی پلک با کمک بی‌حسی موضعی یا با بیهوشی کامل است و فرد فقط چند ساعت تا موقع به‌هوش آمدن در بیمارستان بستری خواهد بود.

مزایای جراحی پلک افتاده

عمل بالا کشیدن پلک برای چه کسانی مناسب است؟

تفاوت افتادگی پلک و پتوز چیست؟

هزینه عمل افتادگی پلک

هزینه جراحی پلک، بسته به فاکتورهای متعدد نظیر روش جراحی، میزان تغییرات مورد نیاز، آزمایش ها، روش بیهوشی ( بی حسی موضعی یا بی حسی ) و دیگر فاکتورهای منحصر به فرد متقاضی، متفاوت است. از این رو نمی توان هزینه کلی برای این پروسه بیان کرد.

معایب درمان افتادگی پلک با جراحی

عمل بلفاروپلاستی درکنار مزایای زیادی که دارد، معایبی نیز دارد که باید به آن توجه داشت. از جمله معایب عمل بلفاروپلاستی که می توان به آن اشاره کرد موارد زیر هستند:

به دلیل بالا رفتن سن ممکن است بعد از چند سال نیاز به جراحی مجدد داشته باشید. (بلفاروپلاستی از پیری جلوگیری نمیکند.)

مانند هر جراحی دیگری، بلفاروپلاستی خطراتی از جمله خونریزی، عفونت، جای زخم و عوارض مربوط به بیهوشی یا بیحسی را به همراه دارد؛ اما در صورتی که توسط پزشک متخصص و در مکان استریل و بهداشتی انجام شود، بعد از عمل فرد دچار عوارض خاصی نخواهد شد.

دوران نقاهت طولانی: بهبودی یا دوران نقاهت بعد از بلفاروپلاستی ممکن است چند هفته طول بکشد و در این مدت ممکن است تورم، کبودی و ناراحتی را تجربه کنید.

انتظارات غیرواقعی: برخی از افراد ممکن است انتظارات غیر واقعی در مورد آنچه بلفاروپلاستی می‌تواند به دست آورد داشته باشند. داشتن درک واقع بینانه از نتایج بالقوه و محدودیت‌های این روش بسیار مهم است.

عدم تقارن احتمالی: پس از جراحی خطر کمی عدم تقارن در پلک‌ها وجود دارد که می‌تواند به اقدامات اصلاحی بیشتری نیاز داشته باشد.

تورم و کبودی: ورم و کبودی بعد از جراحی بلفاروپلاستی طبیعی است و پس از جراحی قابل انتظار است. همچنین ممکن است خشکی چشم یا سوزش را تجربه کنید. این عوارض معمولاً خفیف و موقتی هستند.

برداشتن بیش از حد پوست یا چربی پلک: هنگام جراحی باید میزان مشخصی از پوست و چربی پلک برداشته شود تا آسیبی به ساختار چشم وارد نشود در صورتی که بیش از حد مجاز پوست یا چربی پلک در طول عمل جراحی پلک برداشته شود، نتیجه بدی ایجاد می‌کند و فرد با عوارض جدی و جبران‌ناپذیر مواجه می‌شود.

عوارض جراحی افتادگی پلک

از جمله عوارض و خطرات احتمالی این عمل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

کوچک کردن سینه یا عمل ماموپلاستی، برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است و این جراحی برای افرادی که فرم سینه بزرگ دارند، مناسب است. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

همه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینههمه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینه

لیفت سینه یک تکنیک زیبایی بوده که به دو صورت جراحی و غیر جراحی برای افتادگی سینه ها انجام می شود. در این مقاله به بررسی دقیق آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19