نکاتی که باید قبل از عمل بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدانید

از دیگر مواردی که با بالا رفتن سن با آن روبرو می شویم پوست و چربی اضافی در بالا و زیر پلک می باشد که باعث افتادگی ابرو ها، افتادگی پلک های فوقانی و کیسه های زیر چشم شما می شود. بلفاروپلاستی نوعی جراحی است که این پوست ها و چربی های اضافی را از بین می برد. این روش می تواند تنها هدف زیبایی داشته باشد یا در بعضی افراد چربی و سنگینی بر روی چشم می تواند باعث محدود شدن میدان بینایی شود که در این صورت حتما باید عمل بلفاروپلاستی انجام شود. در ادامه نکاتی که باید راجب عمل بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدانید را بررسی می کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

بلفاروپلاستی پلک بالا یا جراحی پلک بالا چیست؟

جراحی پلک بالا درمیان پنج عمل زیبایی برتر در سال 2016 رتبه چهارم را دارد.

باید بدانید که غشاء چربی جدا کننده چشم از جمجمه است. که ممکن است باعث تورم شده و بر آمدگی در پشت پلک افراد ایجاد کند. به همین دلیل با یک جراحی آسان آن را برداشته و مشکل را برطرف می کنند. جراحی بلفاروپلاستی که با هدف ترمیم و رفع افتادگی پلک انجام می شود در حقیقت برداشتن پوست، چربی اضافی، عضله آن قسمت و ... می باشد.

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه انجام می شود؟

نحوه انجام بلفاروپلاستی به این صورت می باشد که جراح برای اینکه پف چشم یا افتادگی پوست پلک بالایی را رفع کند، ابتدا با یک بی حسی موضعی قسمت مورد نظر را آماده می کند. و بعد با ایجاد یک برش بر روی خطوط طبیعی موجود روی پلک بالا چربی ها وپوست اضافی موجود برداشته می شود که در این صورت پس از التیام جای برش به خوبی مخفی می شود. سپس محل برش با سوزن بسیار نازکی بخیه زده می شود. این بخیه ها حدودا 3 الی 6 روز باقی می ماند که نیازمند رعایت مراقبت های اصولی است تا عوارضی شما را تهدید نکند.

بلفاروپلاستی پلک فوقانی

پلک فوقانی کجاست؟

در واقع پلک فوقانی یا همان پلک بالای چشم دارای نازک ترین پوست و هم چنین فاقد چربی زیر جلد می باشد، وظیفه آن پخش اشک بر روی چشم بوده و به دلیل قدرت حرکتی که دارد از کره چشم محافظت می کند.

همچنین دارای شیاری در میانه پوست بوده و بالاتر از آن چین پلک وجود دارد که به دلایل مختلفی نظیر ژنتیک، افزایش سن و …. شیار پشت پلک، وضوح خود را از دست می دهد و پلک افتاده و پف آلود می شود.

مزایای جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

عوارض جراحی بلفاروپلاستی پلک فوقانی

موارد نام برده از شایع ترین عوارض بلفاروپلاستی می باشد که با مراقبت های لازم و گذشت زمان بهبود می یابد اما عوارض دیگری وجود دارد که در صورت مراجعه به کلینیک معتبر و انجام عمل توسط پزشک متخصص و بدون تکنیک خاص به حداقل خود می رسند.

آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

تنها روش دائمی و مطمئن برای رفع افتادگی پلک جراحی است. اما امروزه روش‌های خوب و موثر دیگری برای رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی به وجود آمده‌اند. نمونه ای از روش های رفع افتادگی پلک بدون جراحی به شرح زیر می باشد.

بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی

محدویت سنی برای انجام جراحی بلفاروپلاستی وجود ندارد. اما معمولا جوانان و افرادی که در سنین کمتر از 35 سال هستند؛ دچار افتادگی پوست پلک نمی شوند و اغلب بعد از این سن تغییرات ناشی از پیری در پلک‌ها شروع به ظاهر شدن می ‌کنند. اکثرافراد متقاضی جراحی زیبایی پلک، بالای 40 سال هستند. البته برخی افراد ممکن است به دلایل ژنتیکی یا سایر عوامل، در سنین پایین ‌تر نیز به این عمل نیاز داشته باشند که در این صورت ممنوعیتی وجود ندارد. افرادی هم که سن بالایی دارند؛ به دلیل عدم تحمل شرایط جراحی (شرایط جراحی بلفاروپلاستی اصلا دشوار و پیچیده نیست) مانند ابتلا به بیماریهای خاص، ممکن است از انجام جراحی زیبایی پلک منع شوند. که تمامی این موارد بسته به تشخیص پزشک متخصص دارد.

عمل زیبایی پلک و جراحی ترمیمی پلک با یک دیگر چه تفاوت هایی دارند؟

عمل زیبایی پلک و جراحی ترمیمی پلک با اینکه هر دو جراحی هایی هستند که روی پلک ها انجام می شوند، اما اهداف متفاوتی دارند:

بلفاروپلاستی پلک بالا تا چه حد افتادگی را از بین میبرد؟

با گذشت چند ماه ازانجام عمل بلفاروپلاستی، ورم پلک‌ها از بین می‌رود و می‌توانید نتیجه آن را به وضوح ببینید. لازم است در این مدت به خوبی از پلک‌ها مراقبت کنید و دستورالعمل پزشک را اجرا کنید.

توجه داشته باشید که حتما قبل از انجام عمل در مورد نتایج مورد انتظار خود با پزشک مشورت کنید . زیرا ممکن است گاهی افراد انتظار واقع ‌بینانه از نتیجه عمل نداشته باشند. در این صورت پزشک با پیشنهادعمل‌های زیبایی دیگر در کنار بلفاروپلاستی پلک بالا، به رسیدن به نتایج مد نظر شما و جذاب‌ تر شدن چهره‌ تان کمک می‌کند.

آیا بیمه هزینه جراحی پلک بالا را پرداخت می‌کند؟

اگر جراحی پلک با هدف زیبایی و جوانسازی انجام شود و هیچ نوع الزام پزشکی برای انجام آن وجود نداشته باشد شرکت های بیمه هیچ هزینه ای را برای عمل بلفاروپلاستی تقبل نمی کنند و آن را تحت پوشش خود قرار نمی دهند. اما گاهی عمل بلفاروپلاستی برای بهبود مشکلات بینایی ناشی از افتادگی پلک صورت می گیرد که در این شرایط بیمه به انجام بلفاروپلاستی تعلق می‌گیرد.

قیمت بلفاروپلاستی پلک بالا

تعیین قیمت بلفاروپلاستی به فاکتورهایی ازقبیل مکان جغرافیایی کلینیک، مهارت پزشک متخصص، وضعیت پزشکی بیمار و نوع عمل بستگی دارد.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

کوچک کردن سینه یا عمل ماموپلاستی، برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است و این جراحی برای افرادی که فرم سینه بزرگ دارند، مناسب است. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

همه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینههمه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینه

لیفت سینه یک تکنیک زیبایی بوده که به دو صورت جراحی و غیر جراحی برای افتادگی سینه ها انجام می شود. در این مقاله به بررسی دقیق آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19