عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

نوعی جراحی زیبایی در خانم ها که برای افرادی استفاده می شود که دارای سینه های بزرگ و نامتناسب هستند، جراحی کوچک کردن سینه می باشد که با عنوان ماموپلاستی کاهشی نیز شناخته می شود. در این روش جراحی با برداشت چربی اضافی از سینه و بافت غده ای منجر به متناسب شدن اندازه سینه با دیگر قسمت های بدن می شود. بزرگ بودن سینه ها می تواند منجر به بروز مشکلات روانی و فیزیکی برای افراد شود. در نتیجه داشتن سینه های بیش از حد بزرگ، بسیاری از زنان دچار کمردرد، گردن درد، سوزش پوست و وضعیت نامناسب می شوند. کوچک کردن سینه می تواند به تسکین این ناراحتی ها کمک کند، و همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس در این افراد می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

ماموپلاستی کاهشی یا عمل کوچک کردن سینه چگونه انجام میشود؟

در این روش جراحی، جراح پلاسیک و زیبایی در ابتدا با برش نوک سینه و ایجاد یک سوراخ در قسمت شیار سینه، با استفاده از لوله ای به نام درن با قابلیت مکش تمامی بافت و چربی های اضافی را خارج کرده و مجددا نوک پستان را در محل مورد نظر قرار می‌ دهد. در برخی موارد تنها علت بزرگ بودن سینه ها وجود بافت چربی می باشد که با انجام لیپوساکشن نیز سایز سینه کاهش پیدا می‌ کند. همچنین ممکن است برای زنانی با سینه های بزرگ از نوک سینه ها برای پیوند دوباره پوست استفاده شود. جراح برای تعیین روش جراحی با مهارت و دقت بالا به آناتومی بدن و پستان ها، ترکیب و میزان اندازه سینه ها بسیار توجه می‌ کند.

مزایای عمل ماموپلاستی کاهشی

عوارض جراحی کوچک کردن

در نظر داشته باشید که در صورت مراجعه به پزشک متخصص و با مهارت در این زمینه احتمال بروز عوارض نام برده به حداقل می رسد.

ماموپلاستی کاهشی

مراقبت های قبل از عمل ماموپلاستی کاهشی

  1. ارزیابی سابقه پزشکی و سلامت کلی
  2. مشورت در مورد انتظارات شما پس از جراحی ماموپلاستی
  3. بررسی وضعیت و اندازه سینه ها
  4. توضیح نوع بیهوشی مورد استفاده در جراحی
  5. تکمیل آزمایشات آزمایشگاهی مختلف
  6. دریافت یک ماموگرام پایه
  7. به مدت دو هفته قبل از عمل، از کشیدن سیگارو مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.
  8. اجتناب از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی، برای کنترل خونریزی در طی عمل جراحی
  9. همه برش‌ها قبل از عمل جراحی علامت گذاری و توضیح داده می‌شود. روش‌های متفاوتی برای اینکه فرآیند جراحی چگونه انجام گیرد وجود دارد، اما انتخاب آن براساس ارزیابی شرایط، اولویت‌ها و امکانات با توجه به تشخیص پزشک انجام می‌گیرد.

دوران نقاهت بعد از عمل کوچک کردن سینه

یکی از مهم‌ ترین مراحل پس از انجام هر نوع عمل زیبایی، سپری کردن دوره‌ نقاهت خواهد بود. که تاثیر زیادی نیز در نتیجه عمل خواهد داشت عمل ماموپلاستی نیز دارای دوره‌ نقاهت می ‌باشد و نکته بسیار مهم در دوره نقاهت انجام مراقبت های لازم پس از جراحی می باشد که افراد باید در جهت بهبودی هر چه سریع ‌تر خود تلاش کنند تا به نتیجه دلخواه خود از این عمل دست پیدا کنند. به طور کلی حدود دو هفته نیاز است تا بخیه‌ ها بهبود پیدا کنند اگر چه پس از آن همچنان کمی تورم و کبودی وجود دارد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی کوچک کردن سینه

چه افرادی به عمل ماموپلاستی کاهشی احتیاج دارند؟

افراد دارای سایز سینه بسیار بزرگ که از جهت زیبایی اندام آن ها را دچار ایراد کرده است. همچنین ممکن است این افراد در سن های بالاتر به اختلالاتی همچون درد شانه ها و قفسه سینه با در نظر گرفتن وزن سینه ها دچار شوند.

برای کوچک کردن پستان جراحی موثرتر است یا روشهای غیر جراحی؟

روش‌های گوناگونی برای کوچک کردن سینه وجود دارد که با توجه به شرایط هر فرد، توسط پزشک تعیین می‌شود. روش‌های غیرجراحی کوچک کردن پستان رویکردی کمتر تهاجمی برای کاهش سایز سینه ارائه می‌دهند و مزایایی مانند حداقل زمان استراحت و خطرات کمتر را ارائه می‌دهند. همچنین روش‌ های غیرجراحی کوچک کردن سینه اغلب نتایجی دارند که ممکن است نیاز به نگهداری یا تکرار جلسات در طول زمان داشته باشند. در ادامه چند مورد از روشهای غیرجراحی را بررسی می کنیم.

انرژی فرکانس رادیویی (RF) با گرم کردن بافت، تولید کلاژن را تحریک کرده وباعث سفت شدن پوست می شود. نتایج این روش موقتی می باشند.

در این روش با کمک اولتراسوند برای کاهش سینه های بزرگ و تثبیت، یک تکنیک ایمن با نتایج زیبایی می باشد همچنین از درمان‌های کویتیشن اولتراسوند می‌توان برای کمک به رفع افتادگی سینه‌ ها (به دلیل تغییر وزن طبیعی یا بارداری) شل شدن پوست روی سینه و کاهش سلولیت نیز استفاده کرد.

در روش لیپولیز با استفاده از انرژی لیزر برای گرم کردن ودر نتیجه منجر به حذف سلول‌های چربی می شود. لیزر لیپولیز ممکن است کم تهاجمی یا غیرتهاجمی باشد. بهبودی این روش سریع می باشد و خطرات آن حداقل است.

از آنجایی که لیپوساکشن در از بین بردن چربی موثر است، اگر سینه‌ ها دارای مقدار زیادی بافت چربی باشند، می‌توان از آن به عنوان یک روش کاهش سایز سینه نیز استفاده کرد. با این حال، این روش تنها در بیماران خاص به نتایج مطلوب دست خواهد یافت. بهترین کاندیدها کسانی هستند که نیاز یا تمایل به کاهش جزئی تا متوسط در اندازه سینه دارند، خاصیت ارتجاعی پوست خوبی دارند و افتادگی کمی برای اصلاح دارند و سایز سینه‌ های آنها بیشتر به دلیل بافت چربی اضافی است.

توجه داشته باشید که در هر صورت انتخاب روش کوچک کردن پستان به شرایط و خواسته فرد همچنین تشخیص پزشک بستگی دارد.

عمل ماموپلاستی کاهشی و فشار خون

در صورتی که فشار خون بالا دارید، ممکن است بیهوشی و جراحی برای شما خطرناک باشد. به همین جهت لازم است ابتدا فشار خون خود را زیر نظر پزشک متخصص کنترل کنید و سپس با مشورت پزشک و متخصص بیهوشی اقدام به جراحی ماموپلاستی کاهشی نمایید.

عمل کوچک کردن سینه در افراد الکلی و سیگاری

توجه داشته باشید که مصرف الکل موجب انبساط رگ ها می شود ؛ بنابراین خون ریزی را در حین عمل افزایش می دهد. هم چنین مصرف نوشیدنی های الکلی موجب افزایش میزان تورم بعد از جراحی می شود. بنابراین در صورت مصرف الکل لازم است 2 هفته قبل از جراحی از مصرف آن خودداری کنید.

همچنین در صورتی که سیگار می کشید خون رسانی با مشکلاتی رو به رو می شود. بنابراین ممکن است بیمار با مواردی مثل تاخیر در بهبود زخم ها، نکروز بافت سینه به علت عدم خون رسانی ، عفونت و تیره شدن بخیه ها مواجه شود. بنابراین لازم است اگر قصد کوچک کردن سینه های خود را به روش ماموپلاستی دارید، سیگار را ترک کنید تا بتوانید نتیجه مطلوبی را از عمل جراحی خود بگیرید.

عمل کوچک کردن سینه در دوران شیردهی

درصورتیکه دوران بعد از بارداری و شیردهی را سپری می کنید شما نمیتوانید عمل ماموپلاستی سینه را انجام دهید و به شما توصیه می شود دوماه بعد از پایان شیردهی به انجام عمل ماموپلاستی اقدام نمایید.

آیا بارداری بعد از عمل ماموپلاستی کاهشی امکان پذیر است؟

به صورت کلی انجام ماموپلاستی کاهشی تاثیری بر بارداری ندارد؛ اما اگر پیش از بارداری این جراحی را انجام دهید، ممکن است به دلیل تغییرات و افزایش وزن و حجمی که بر اثر بارداری رخ می‌دهد نتیجه عمل ماموپلاستی شما متفاوت شود. پس بهتر می باشد این عمل را به بعد از بارداری و شیردهی خود موکول نمایید.

سوتین مناسب بعد از عمل کوچک کردن سینه

یکی از مهم‌ترین کارها بعد از جراحی کوچک کردن سینه استفاده از سوتین ماموپلاستیمی باشد. که جراح مورد نظر بعد از عمل استفاده از سوتین‌های طبی را تجویز خواهد. این سوتین از بیمارستان تا گذراندن دوران نقاهت در منزل به جهت بهبودی مورد استفاده بیمار قرار می‌گیرد.

این سوتین‌های طبی بعد از جراحی منجر به راحتی و امنیت در افراد شده و برای هر گونه بخیه‌ای مناسب هستند. سوتین‌های ماموپلاستی حرکت سینه‌ها را به حداقل می‌رسانند و به کاهش کبودی و خونریزی بعد از جراحی سینه کمک می‌کنند.

از جمله سخت ‌ترین مواردی که می‌توان به جهت تهیه سوتین‌ها پیش بینی کرد، اندازه سوتینی است که به آن نیاز دارید. برای این منظور باید از پزشک خود در خصوص میزان تورم بعد از عمل و سایر موارد مشاوره بگیرید.

برخی از جمله ویژگی‌های کلیدی که در یک سوتین پس از عمل باید به دنبال آنها بود شامل موارد زیر می باشد:

اکثر سوتین‌های بعد از عمل بدون سیم هستند زیرا سیم می‌تواند منجر به بریدگی پوست شود و از آنجایی که سینه‌ها بی حس هستند ممکن است متوجه این امر نشوید.

در حالت کلی هر چه پارچه نرم‌تر باشد شما نیز راحت ‌تر خواهید بود. از استفاده پارچه‌های سفت و سخت دوری کرده و تا جایی که می‌توانید از ترکیبات کشسان و پنبه‌ای استفاده کنید.

اکثر سوتین‌های بعد از عمل باید دارای بند و بخش‌های قابل تنظیم باشند و بهتر است که از قسمت جلو قابل تنظیم باشند تا نیازی به پیچاندن یا کشش سوتین را نداشته باشید.

اگر بعد از جراحی قصد استفاده از پروتز را دارید باید به دنبال سوتینی جیب‌ دار باشید.

باید سوتین‌هایی را پس از عمل انتخاب کنید که بند بلندتری داشته باشند. زیرا سوتین‌هایی با بند کوتاه می‌توانند سفت و خراب شوند و محدودیت بسیاری را ایجاد کنند.

سن مناسب عمل کوچک کردن سینه

این روش جراحی زمانی که رشد سینه ها کامل شده می تواند در هر سنی انجام شود.

هزینه عمل کوچک کردن سینه

تعیین هزینه کوچک کردن سینه به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

کوچک کردن سینه یا عمل ماموپلاستی، برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است و این جراحی برای افرادی که فرم سینه بزرگ دارند، مناسب است. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

همه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینههمه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینه

لیفت سینه یک تکنیک زیبایی بوده که به دو صورت جراحی و غیر جراحی برای افتادگی سینه ها انجام می شود. در این مقاله به بررسی دقیق آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19