انواع جراحی زیبایی و پلاستیک پستان

جراحی زیبایی سینه که از رایج ترین انواع جراحی های پلاستیک و زیبایی به شمار می آید، روشی موثر برای بهبود زیبایی سینه ها و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس می باشد.

می توان گفت که اندازه و فرم سینه‌ نقش زیادی در زیبایی اندام بانوان دارد. بانوانی که از کوچک بودن، بزرگ بودن و یا فرم سینه هایشان ناراضی هستند به تبع آن اعتماد به نفس‌ شان تحت تاثیر زیادی قرار می گیرد. تا جایی که ممکن است در موارد بسیاری از حاضر شدن در موقعیت‌های عمومی و برخورد نزدیک با دیگران در جشن و مهمانی‌ها خودداری می کنند. جراحی زیبایی سینه می تواند این مشکلات را برطرف کرده و اعتماد به نفس فرد را برگرداند.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی بزرگ کردن سینه (ماموپلاستی افزایشی)

ماموپلاستی افزایشی یک نوع عمل زیبایی سینه بوده که برای افزایش سایز سینه ها به کار می رود. این روش برای افرادی کارایی دارد که دارای سینه های کوچکی بوده و می خواهند حجم و فرم بهتری در این ناحیه داشته باشند. ماموپلاستی افزایشی غالبا با استفاده از پروتز سینه انجام می شود. برای انجام این جراحی بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد و پس از آن در مرحله اول، جراح برش هایی را در یکی از قسمت های زیرسینه، زیر بغل و اطراف نوک سینه ایجاد می کند. و بعد از ایجاد برش برای جاگذاری پروتز، بافت سینه از قفسه سینه و عضله ها فاصله گرفته و فضایی برای جاگذاری پروتزها ایجاد می‌ شود. ایمپلنت ها با توجه به روش جراحی و بسته به تشخیص پزشک در وسط سینه قرار گرفته و بصورت زیر و یا روی عضله ای جاگذاری می شود. و پس از جایگذاری پروتز ها و فرم دهی سینه، برش های ایجاد شده با استفاده از بخیه های ظریف و نامرئی بسته شده و پانسمان های پوششی روی آن ها قرار می گیرد. در صورت نیاز ممکن است درن های آبکشی برای خروج خونابه های ناشی از جراحی در محل تعبیه شود.

جراحی کوچک کردن سینه (ماموپلاستی کاهشی)

جراحی کوچک کردن سینه که به نام ماموپلاستی کاهنده یا کاهشی نیز شناخته می شود، روشی برای جدا کردن و از بین بردن چربی، بافت و پوست اضافه سینه می باشد. بسیاری از خانم ها از بزرگی سینه های خود شکایت دارند زیرا به دلیل بزرگ، سنگین و آویزان بودن سینه های خود دچار احساس ناراحتی و فشار در مهره های گردن و کمر می شوند که کیفیت زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد که خوشبختانه به کمک جراحی ماموپلاستی کاهشی می توانند سینه های خود را به سایز و اندازه ی استاندارد رسانده و همچنین سینه های زیبا و متناسب تری داشته باشند.

برای انجام این جراحی دو الگوی برش متفاوت وجود دارد که معمولاً در ماموپلاستی کاهشی استفاده می شود و به این صورت می باشد که در روش اول از الگوی برش عمودی استفاده می شود، این الگوی برش شامل یک دایره در اطراف هاله سینه و یک خط عمودی و مستقیم در زیر آن می باشد. این الگوی برش مناسب برای افرادی می باشد که نیاز به مقدار کم یا متوسطی از برداشت بافت سینه دارند.

برای سایر افرادی که سینه‌های بزرگ ‌تری دارند و ممکن است نیاز به برداشتن بافت بیشتری داشته باشند، جراح از برش Wise استفاده می کند.در این الکوی برش در هر سینه، برش وایز شبیه یک T برعکس و یا لنگر وارونه می باشد، که شامل یک خط عمودی که از هاله سینه به پایین امتداد می ‌یابد و یک خط افقی زیر هر سینه می باشد. پس از ایجاد برش، جراح بافت اضافی زیر پوست را برمی دارد و رگ های خونی و اعصاب بیمار را از آسیب دیدگی حفظ میکند.

جراحی زیبایی پستان

جراحی ترمیمی پستان

در واقع جراحی ترمیمی پستان فرآیند بازسازی سینه پس از ماستکتومی می باشد. ماستکتومی خود جراحی است که در آن بافت سینه از وجود غدد سرطانی پاکسازی می گردد. در جراحی ماستکتومی ممکن است به منظور درمان و یا پیشگیری از پیشرفت سلول های سرطانی، بخش یا تمام بافت سینه خارج گردد.

یکی از روش های ترمیم سینه، استفاده از ایمپلنت ها و پروتزهای سینه می باشد. پروتزهای سینه ایمپلنت هایی هستند که با سیلیکون و آب نمک پر شده اند. برخی مواقع پروسه ترمیم محدود به یک جراحی نمی شود و نیازمند جراحی های مختلفی است. توجه داشته باشید که جراحی ترمیمی سینه یکی از جراحی های پیچیده و حساس می باشد که باید حتما توسط یک پزشک متخصص و با مهارت انجام شود.

دو نوع جراحی اصلی برای بازسازی شکل سینه ها وجود دارد:

گاهی اوقات بسته به تشخیص پزشک ممکن است، ایمپلنت و جراحی فلپ به طور همزمان انجام گیرد و به بازسازی سینه کمک کند.

عمل جراحی لیفت پستان (ماستوپکسی)

در اغلب بانوان ظاهر سینه ها با گذر زمان و افزایش سن جذابیت و سفتی خود را از دست می دهند. همچنین عواملی مانند بارداری، شیردهی، اضافه وزن و کاهش وزن و جاذبه زمین و … باعث افتادگی و تغییر شکل سینه ها می شوند. زنانی که از کاهش حجم سینه های خود و شکل و سفتی آن ناراضی هستند می توانند از جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه بهره ببرند. جراحی ماستوپکسی سینه ها را بالا می کشد و باعث سفتی سینه ها می شود. جراحی ماستوپکسی برای سینه های شل و آویزان انجام می گیرد و به بالا بردن سینه ها و بازگرداندن ظاهر جوان سینه ها کمک می کند. شل شدن سینه ها که پتوز سینه هم نامیده می شود، به مقدار متفاوتی در افراد مختلف بروز می کند. در برخی زنان شل شدن و افتادگی سینه ها شدید است و در برخی زنان خفیف است.

انواع مختلفی لیفت سینه وجود دارد که با توجه به اندازه سینه و نتایج مورد دلخواه بیمار و تشخیص پزشک در نظر گرفته خواهد شد. شایع ترین نوع جراحی به این صورت می باشد که برشی اطراف هاله قهوه ای رنگ سینه و به طور عمودی تا زیر سینه زده می شود. گاهی برش در چین های طبیعی زیر سینه زده می شود. سپس، پوست اضافی از زیر سینه برداشته و سینه کشیده و تغییر فرم داده خواهد شد. در برخی موارد، نوک سینه نیز در پوزیشن بالاتری نسبت به قبل قرار خواهد گرفت. این جراحی به صورت سرپایی انجام می گیرد و فرد همان روز جراحی می تواند مرخص شود. فرد در طول این جراحی بیهوش می شود و تقریباً این بیهوشی یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول می کشد. این روش جراحی می تواند با الگوهای برش و تکنیک های مختلفی انجام گیرد. پزشک جراح با توجه به شرایط بیمار، سایز و شکل سینه ها، مقدار شل شدن سینه، کیفیت پوست و قدرت کشسانی آن بهترین تکنیک را برای وی بر می گزیند.

مراقبت های قبل از جراحی های پستان

مراقبت های بعد از جراحی های پستان

  1. به طور معمول همان روز عمل ، پس از پایدار بودن وضعیت بیمار ، با نظر پزشک جراح سینه و توصیه های لازم ترخیص خواهد شد.
  2. تا چند هفته باید از انجام فعالیت های شدید بدنی مانند خم شدن و یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید، همچنین بغل کردن کودکان تا مدت معین بپرهیزید زیرا این قبیل فعالیت ها احتمال خونریزی و ورم را افزایش می دهند.
  3. از خوابیدن بر روی شکم و پهلو اجتناب کنید تا هیچ گونه فشاری به سینه ها وارد نشود.
  4. ممکن است ناحیه قفسه سینه تا چند روز سفت و ملتهب باشد.
  5. دارو های تجویز شده توسط پزشک را کامل و سر وقت مصرف کنید.و از داروهای آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت استفاده کنید.
  6. در صورتی که از پانسمان ضد آب برای شما استفاده شده باشد، می توانید روز بعد از عمل استحمام نمایید.
  7. برقراری رابطه جنسی به مدت یک تا دو هفته ممنوع می باشد.
  8. تا چند هفته باید سوتین مخصوصی که در اختیار بیمار قرار می گیرد، پوشیده شود تا از میزان ورم کاسته شود و از سینه ها محافظت به عمل آید. بستن سوتین بعد از عمل به طور مداوم ، از بروز عارضه های احتمالی پیشگیری می کند.
  9. ممکن است بیمار در این بازه زمانی تغییراتی را در میزان حساسیت نوک سینه ها احساس کند. این حالت موقتی است و بعد از گذشت چند هفته برطرف خواهد شد.
  10. ده تا پانزده روز بعد از عمل سینه از مصرف نوشیدنی های الکل دار و مصرف دخانیات بپرهیزید.
  11. به مدت طولانی دراز نکشید. گاهی راه بروید و مطابق دستور پزشک نرمش کنید.
  12. به منظور جبران مایعات از دست رفته، توصیه می شود تا مقدار فراوانی نوشیدنی های بدون قند مصنوعی بنوشید.
  13. توصیه می شود تا مدتی رانندگی نکنید.

عوارض عمل پستان

جراحی پستان نیز مانند دیگر جراحی های زیبایی در کنار مزایای درمانی ، طبیعتا دارای عوارضی هم می باشد. البته باید توجه داشته باشید که انتخاب پزشک متخصص و با مهارت برای انجام این جراحی ریسک بروز عوارض را کمتر می کند. ولی بسته به شرایط بیمار ممکن است عوارض زیر در بیمار ظاهر شود:

هزینه جراحی سینه

تعین هزینه جراحی زیبایی و ترمیمی سینه بسته به عواملی مانند نوع عمل، نوع تکنیک مورد استفاده، مهارت و تخصص پزشک، مکان کلینیک و ... می باشد و به طور کلی نمیتوان هزینه معینی را اعلام کرد.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

کوچک کردن سینه یا عمل ماموپلاستی، برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است و این جراحی برای افرادی که فرم سینه بزرگ دارند، مناسب است. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

همه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینههمه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینه

لیفت سینه یک تکنیک زیبایی بوده که به دو صورت جراحی و غیر جراحی برای افتادگی سینه ها انجام می شود. در این مقاله به بررسی دقیق آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19