انواع روش های عمل سینه برای بزرگ کردن سینه

سینه یکی از اندام های خاص و مهم برای افزایش زیبایی و تناسب اندام برای بانوان می باشد. و داشتن سینه های خوش فرم و متناسب باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش جذابیت زنانگی آنها می شود و از این رو بسیار اهمیت دارد. برخی از افراد به طور ژنتیکی سینه های بزرگ و سفت دارند ولی برخی از افراد سینه هایی کوچک دارند. بهترین روش برای افزایش حجم، ارتقاء زیبایی و فرم دهی سینه جراحی بزرگ کردن سینه می باشد. در ادامه بیشتر به بررسی روش های جراحی بزرگ کردن سینه می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

بزرگ کردن سینه با پروتز

در روش بزرگ کردن سینه با پروتز، انواع مختلفی پروتز وجود دارد که با توجه به تشخیص جراح و شرایط فرد می توانند یکی از انها را مورد استفاده قرار دهند:

هر دو نوع از پروتز ها کیفیت های یکسانی دارند و در فرم دهی و حجیم سازی سینه ها می توانند به قدری یکسان اثر بخش باشند.

پروتز های نمکی حاوی آب و نمک هستند و اگر در مواردی به هر دلیلی در بافت سینه دچار پارگی شوند هیچ گونه مشکلی را برای فرد پدید نمی آورند و جذب بدن می شوند.

پروتز های سیلیکونی دارای یک پوسته‌ بیرونی سیلیکونی می باشند که داخل آن نیز با ژل سیلیکون پر می‌شود. اندازه‌های متفاوتی برای این پروتز سیلیکونی نیز وجود دارد. همچنین از آن‌ها برای بهبود بخشید‌ن به جراحی‌های قبلی نیز می‌ توان استفاده کرد.

محل قرارگیری پروتز ها می تواند در زیر پستان و یا زیر عضله اصلی پستان باشد. اینکه پروتز، زیر سینه قرار بگیرد، گزینه ی ساده تری می باشد. معمولا پروتز در زنانی که لاغر هستند، زیر عضله اصلی قرار می گیرد تا فرم بهتری به پستان ها داده شود. محل قرارگیری پروتز قبل از انجام جراحی در جلسات مشاوره تعیین و مشخص می شود.

پزشک با ایجاد برش در محل چین های طبیعی پستان، زیر بغل و یا هاله قهوه ای رنگ دور سینه پروتز ها را در جای مشخص شده قرار می دهد در برخی از مواقع ممکن است که یک درن، به منظور تخلیه خون و مایعات اضافی به بیمار متصل شود. معمولا این درن یک یا دو روز پس از انجام جراحی برداشته می شود.

مزایای بزرگ کردن سینه با پروتز

زمانی که افراد به بیماری سرطان سینه مبتلا شده اند و بالاجبار بافت سینه آن ها برداشت شده است این روش بهترین راه بازسازی سینه آنان می باشد.

جراحی بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

تزریق چربی به سینه یک روش ایمن و بی خطر برا افزایش سایز سینه می باشد. برای انجام این روش جراح پس از بی حسی موضعی در ابتدا نواحی که قرار است چربی از آنجا استخراج شود نشانه گذاری می شود و قبل از استخراج چربی استریل می گردد. معمولا شکم، پهلو، باسن و ران پا نواحی هستند که با استفاده از لوله کانولا چربی ها از قسمت ها استخراج می شود. در برخی از موارد برای دستیابی به بهترین نتیجه و ماندگاری طولانی مدت چربی برداشته شده با PRP گرفته شده از خون بیمار ترکیب می شود و سپس چربی پس از آماده سازی از طریق ایجاد شکاف‌های بسیار کم و ناچیز با استفاده از سرنگ به داخل سینه تزریق می شود.

این روش کاملا سرپایی می باشد به طوری که پس از تزریق چربی در سینه ، بیمار مرخص می شود .

مزایای بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

مراقبت های بعد از عمل بزرگ کردن پستان

  1. برای کاهش تورم و کبودی پس از جراحی از کمپرس یخ استفاده کنید.
  2. استفاده از سوتین طبی بعد از عمل یزرگ کردن پستان بطور شبانه روز باید رعایت شود زیرا سوتین همانند پانسمان عمل می کند و با انجام این کار از بروز عوارض احتمالی جلوگیری می شود در نتیجه سوتین را دائم بسته نگه دارید.
  3. به مدت 3 هفته پس از جراحی پروتز سینه طاقباز بخوابید( از خوابیدن بروی شکم و پهلو جدا خودداری نمایید زیرا امکان جابه جایی پروتز در این نحوه خوابیدن وجود دارد).
  4. به مدت 1 هفته پس از عمل از استعمال هرگونه دخانیات و نوشیدن نوشابه های الکلی به پرهیز نمایید. زیرا استعمال دخانیات موجب کاهش جریان خون می شود ودرنتیجه روند بهبودی به کندی پیش می رود.
  5. در صورتی که پانسمان شما ضد آب باشد از فردای جراحی سینه می توانید حمام نمایید، در غیر این صورت 5 روز بعد از جراحی می توانید استحمام کنید.
  6. از حرکت دادن بیش از حد دست خود خودداری نمایید.
  7. با مصرف داروهای مسکن که توسط پزشک تجویز شده می توانید دردی که بعد از جراحی پروتز سینه در ناحیه برش احساس می شود و با تکان دادن بدن ممکن است کمی بیشتر شود را تسکین دهید .
  8. از خم کردن بدن به سمت پایین تا جایی که ممکن است خودداری نمایید.
  9. احساس سفتی و کشیدگی پوست بعد از جراحی پروتز سینه وجود دارد همچنین ممکن است فرد با کاهش احساس نوک سینه مواجه شود که تمامی این موارد طبیعی و موقتی می باشد گذر زمان این مشکلات را برطرف می کند .
  10. تا جایی که ممکن است در روز های اولیه بعد از جراحی از آب میوه های تازه استفاده شود ، در تسریع روند بهبودی مصرف این نوع نوشیدنی ها بسیار کمک کننده می باشد باید مصرف نمک به حداقل برسد زیرا موجب افزایش تورم می شود .
  11. لازم است بعد از جراحی پروتز سینه هر چند سال یک باری MRI صورت گیرد تا به طور کامل بافت سینه و پروتز مورد بررسی قرار گیرد .

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی بهتر است یا پروتز سینه ؟

همانطور که پیش تر گفته شد هر دو این روش ها باعث حجم دهی سینه ها می شود. گاهی پزشک جراح بسته به شرایط بیمار پروتز سینه را پیشنهاد می کند. با این تفاوت که تزریق چربی به سینه طبیعی تر می باشد و بافت سینه پس از تزریق چربی تغییرزیادی نمی کند. پروتز سینه نیز برای افرادی که سینه های خود را تخلیه کرده اند و یا اندام بسیار لاغری دارند، مناسب است. همچنین برای برطرف کردن برخی از ناهماهنگی ها و عدم تقارن در ناحیه سینه ها از پروتز استفاده می شود. پس بهتر بودن هر روش برای فرد بستگی به شرایط خود او و تشخیص جراح دارد.

مدت زمان عمل بزرگ کردن سینه

مدت زمان انجام جراحی پروتز سینه با توجه به روش انتخابی بین 1 تا 4 ساعت طول می‌کشد و معمولا نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و بیمار همان روز یا نهایت فردای عمل مرخص می‌شود.

زمان بهبودی برای بزرگ کردن سینه چقدر است؟

زمان بهبودی هر فردی متفاوت می باشد، بنابراین زمان بهبودی جراحی بزرگ کردن سینه بسته به نوع عمل بزرگ کردن سینه و سلامت کلی شما می تواند متفاوت باشد. به طور متوسط، بهبودی کامل حدود 6 تا 8 هفته طول می کشد.

چه زمانی می توانم بعد از عمل بزرگ کردن سینه به سر کار برگردم؟

بسیاری از افراد می ‌توانند در عرض یک هفته پس از عمل پروتز سینه به سر کار بازگردند و فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند. اما باید توجه داشته باشید که از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید.

هزینه جراحی بزرگ کردن سینه

هزینه جراحی بزرگ کردن سینه با توجه به عواملی مانند نوع روش جراحی، نوع پروتز، مهارت پزشک، مکان کلینیک یا بیمارستان متغییر می باشد و هزینه کلی را نمیتوان تعیین کرد.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

کوچک کردن سینه یا عمل ماموپلاستی، برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است و این جراحی برای افرادی که فرم سینه بزرگ دارند، مناسب است. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

همه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینههمه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینه

لیفت سینه یک تکنیک زیبایی بوده که به دو صورت جراحی و غیر جراحی برای افتادگی سینه ها انجام می شود. در این مقاله به بررسی دقیق آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19