جراحی زيبايی بدن و شکم شامل چه مواردی میشود؟

از گذشته های دور میل به زیبایی در انسان وجود داشته است . جراحی زیبایی بدن یک نوع جراحی پلاستیک می باشد که به بهبود ظاهر بدن کمک می کند.انواع جراحی زیبایی بدن تقریبا برای همه قسمت های بدن در دسترس هستند، اما انتخاب جراحی زیبایی باید با دقت و بررسی انجام شود.

پوست بدن به طور معمول حالت کشسانی دارد. و ممکن است پوست بر اثر افزایش یا کاهش وزن ناگهانی و افزایش سن الاستیسیته و حالت کشسانی‌اش را از دست ‌دهد. همچنین افرادی که بدن آن ها به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نمی دهد می توانند به طور موثرتری چربی ها و پوست اضافی بدن خود را به کمک جراحی زیبایی بدن اصلاح کرده و یا از بین ببرند.

میتوان گفت که نتایج این نوع جراحی ها تقریبا دائمی هستند پس انتخاب یک پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع جراحی زیبایی بدن

جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی ، به جراحی و برداشتن پوست شل شده و افتاده زیرین بازوها گفته می شود که در نتیجه به متناسب شدن فرم بازو کمک می کند. به طور کلی قوام پوست بازوها با افزایش سن به تدریج کمتر و کمتر می شود. که باعث شل شدن و افتادگی پوست بازو می باشد. این مسئله می تواند تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس افراد داشته باشد زیرا بازوها نقش قابل توجهی در فرم بالا تنه و تناسب بدن دارند.

برای انجام این جراحی در ابتدا جراح با ترسیم خطوط روی دست قسمت بازو را جدا می کند که باید با دقت و مهارت صورت گیرد . در مرحله بعد با ایجاد بیهوشی بیمار را آماده شروع جراحی خواهد کرد. پس از ایجاد بیهوشی جراح الگوی برشی را که قبل از جراحی با دقت و مهارت بالا ترسیم کرده است، بار دیگر برای اطمینان بیشتر از اینکه برش ها طبق اصول ایجاد شود آن را بررسی می کند. از زیر بازو تا انتهای آرنج امتداد داشته باشد. این برش اغلب در ناحیه داخلی بازو و یا پشت آن ایجاد و ممکن است از زیر بازو تا انتهای آرنجامتداد داشته باشد.

جراح برای برداشت چربی اضافی ممکن است از روش لیپوساکشن نیز استفاده کند و پس از برداشت چربی و حذف پوست اضافی با استفاده از بخیه اقدام به بستن برش ها می کند.

انواع جراحی زیبایی شکم

واژه لیپوماتیک (lipomatic) به معنی کاهش چربی و تغییر شکل نواحی خاصی از بدن با دفع چربی اضافی یا هدایت کردن چربی‌های اضافی به نواحی مدنظر انجام می شود. این نوع عمل غیر تهاجمی بوده و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا انجام می‌شود. توجه داشته باشید که لیپوماتیک با روش‌های درمان چاقی یا کاهش وزن بسیار تفاوت دارد. و به ‌هیچ‌ عنوان باعث کم شدن وزن یا کاهش شدید حجم بدن نمی‌شود و تغییرات بسیار جزئی به همراه دارد.

برای انجام این جراحی پزشک قبل از هر چیزی وضعیت عمومی سلامت شما را بررسی می کند و بعد از آن اقدام به اندازه گیری میزان چربی‌های انباشته‌ شده در قسمت‌های مخلتف بدن را می‌کند. عمل لیپوماتیک با بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی شروع می‌شود. و در واقع لیپوماتیک یک دستگاه ارتعاشی است که با استفاده از امواج صوتی با فرکانس پایین به از بین بردن چربی‌ها کمک می کند. طی این فرآیند چربی رسوب ‌کرده در ناحیه موردنظر ذوب شده و از طریق کانولا به بیرون بدن هدایت می‌شوند. این روش فقط بر بافت های چربی تاثیر می گذارد پس نگران آسیب دیدن رگ ها و بافت های عصبی نباشید.

زمانی که دچار اضافه وزن می‌شوید، سلول‌های چربی بدن شما از نظر اندازه و حجم افزایش می ‌یابند. در روش لاغری موضعی یا جراحی زیبایی شکم با عمل لیپوساکشن تعداد سلول‌های چربی در یک ناحیه خاص مانند شکم کاهش می ‌یابد. البته مقدار برداشت چربی چربی به ظاهر ناحیه و حجم چربی آن نیز بستگی دارد.

برای انجام لیپوساکشن پزشک قبل از هر چیزی ابتدا خطوط و دایره هایی روی نواحی که لازم است چربی برداشته شود ترسیم می کند. انتخاب تکنیک مورد نظر برای انجام جراحی توسط پزشک با توجه به خواسته و شرایط شما انتخاب می شود. لیپوساکشن شکم هم می تواند با استفاده از بی حسی موضعی و هم بیهوشی عمومی یا کامل انجام شود. که تصمیم گیری در این مورد کاملا بستگی به نظر و تشخیص جراح دارد. در عمل جراحی لیپوساکشن با ایجاد برش های کوچکی در مناطق مخفی شکم به طول 2 تا 3 میلی متر برای وارد کردن لوله کانولا به بافت چربی که از طریق این لوله چربی های اضافه ناحیه شکم خارج می شوند. برش های ایجاد شده بر روی شکم با گذشت زمان در شیار های طبیعی بدن مخفی می شوند.

جراحی زیبایی بدن در اصفهان

نوعی دیگر از عمل های زیبایی برای زیبایی شکم و اصلاح چربی و پوست‌های اضافی آن ابدومینوپلاستی است. شکم با توجه به عواملی مانند افزایش یا کاهش وزن، بارداری و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست فرم اولیه خود را از دست می دهد که با کمک عمل ابدومینوپلاستی این امکان فراهم می شود که شکم بافت سفت خود را مجددا به دست بیاورد. پزشک در عمل ابدو با ایجاد برش‌هایی مقدار زیادی چربی و پوست اضافی را از شکم حذف می کنند. هرچقدر پوست و و چربی شکم در این عمل بیشتر باشد، میزان پیچیدگی این عمل بالاتر است. توجه داشته باشید که این جراحی انواع مختلفی دارد و بعضی از مواقع بنا به خواسته شما و نظر پزشک می توان این جراحی را با عمل های دیگر زیبایی برای نتیجه بهتر ترکیب کرد. که لازمه انجام چنین جراحی قطعا انتخاب پزشک با مهارت و با تجربه در این زمینه می باشد.

برای انجام این جراحی پزشک با ایجاد یک برش بیضی در قسمت فوقانی استخوان شرمگاهی تا اطراف پهلوها و زیر ناف برای برداشتن چربی و پوست اضافی شکم اقدام خواهد کرد. و در ادامه برای سفت شدن رکتوس عضلات دیواره شکم را به هم نزدیک می‌کند و پوست اضافی باقی مانده شکم را به سمت پایین می کشد تا چین و چروک ایجاد شده از بین برود. نتیجه این کار برطرف شدن افتادگی و شلی بافت عضلانی شکم است.

انواع جراحی زیبایی سینه

یک روش جراحی که به افزایش حجم سینه ها کمک میکند ماموپلاستی افزایشی یا افزایش حجم سینه ها است. اکثر زنان ، از افتادگی سینه‌ های که می تواند به علت های مختلفی مانند ژنتیک، بارداری و شیردهی یا کاهش وزن ناگهانی اتفاق بی افتد، شکایت دارند . که برای رفع چنین مشکلاتی می توان روش ماموپلاستی را پیشنهاد کرد . در این روش پزشک متخصص با استفاده از پروتز، حجم و شکل سینه فرد را بهبود می‌ بخشد.

انجام ماموپلاستی افزایشی پستان با ایمپلنت صورت می گبرد که می تواند با توجه به ساختار فیزیکی و ویژگی‌ های بافت سینه هر فرد در زیر عضله سینه یا روی عضله سینه قرار گیرد . همچنین برش را می توان در زیر بغل ، آرئولا یا چین زیر سینه قرار داد . این روش به طور کلی ، روشی کم تهاجمی است که طول برش هایی در این جراحی انجام میشود فقط سه سانتی متر می باشد . ممکن است برای جراحی هایی که برش در زیر بغل ایجاد می شود ، از آندوسکوپ استفاده شود .

جراحی کوچک کردن سینه که با عنوان ماموپلاستی کاهشی شناخته می شود، به این صورت می باشد که با برداشت چربی اضافی از سینه و بافت غده ای همراه است تا اندازه سینه متناسب با دیگر قسمت های بدن شود. بزرگ بودن سینه ها و درد ناشی از آن می تواند مشکلاتی را برای انجام کارهای فیزیکی روزانه در افراد ایجاد کند.

جراحی کوچک کردن سینه تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و انجام این عمل معمولا بین دو تا سه ساعت طول می کشد. جراح برش هایی را بر روی سینه ایجاد می کند و از یک برش لنگر در اطراف نوک پستان استفاده می کنند تا بافت سینه و موقعیت نوک پستان با هم بلند شوند. پس از ایجاد برش، بافت اضافی سینه، چربی و پوست برداشته می‌شود توجه داشته باشید که مقدار بافت برداشته شده بسته به سینه‌ها، نیازها و خواسته دلخواه شما متفاوت است. سپس سینه ها با استفاده از بافت باقیمانده سینه تغییر شکل می دهند. برای اطمینان از متقارن بودن سینه‌ها، نوک سینه‌ها نیز ممکن است تغییر مکان دهند.

نوعی دیگر از جراحی لیفت سینه که با نام ماستوپکسی هم شناخته می شود به این صورت می باشد که طی این جراحی پوست های اضافی سینه برداشته می شوند و بافت های اطراف سینه سفت می گردند. عواملی مانند سنگین بودن سینه و افتادگی آن ها سبب تغییر حالت سینه ها می شود. امروزه با کمک جراحی لیفت سینه می توان افتادگی سینه ها دارد که می تواند تاثیرات ناشی از افزایش وزن و یا چاقی در سینه ها باشد را اصلاح نمود. در ابتدا جراح مکان برش و شکل دقیق آنرا روی سینه مراجعه کننده ترسیم میکند سپس با انتقال بیمار به اتاق جراحی و پس از دریافت ماده بیهوشی یا بی حسی پوست افتاده و اضافه جراحی میشود و همچنین برای تقارن، نوک سینه و بقیه بافت ها به مکان بالاتری منتقل میشود. پزشک با توجه به شکل و حجم سینه ی مراجعه کننده ، خطوط بخیه را ممکن است عمودی به سمت پایین سینه و یا فقط برش های محدودی در ناحیه اطراف نوک سینه بزند.

عوارض جراحی زیبایی بدن

مراقبت های پس از جراحی زیبایی بدن

  1. استفاده از گن بعد از جراحی شکم موجب کاهش تورم موجود در ناحیه شکم خواهد شد. همچنین به منظور کنترل تورم سعی کنید مصرف نمک را به حداقل برسانید.
  2. به مدت یک ماه از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی بپرهیزید.
  3. به مدت دو هفته پس از جراحی زیبایی بدن از مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین ، وارفارین خودداری کنید.
  4. از خوابیدن های پیوسته پرهیز نمایید و سعی کنید پیاده روی های ملایم داشته باشید تا از
  5. ریسک بروز لخته شدن خون در پاها پیشگیری نمایید.
  6. مصرف به موقع داروهای تجویز شده توسط پزشک
  7. از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.
  8. نوشیدن آب فراوان و مایعات

هزینه جراحی زیبایی بدن

هزینه جراحی زیبایی بدن با توجه به عواملی مانند نوع عمل، پزشک متخصص، کلینیک جراحی و ... متغییر می باشد و به صورت کلی نمی توان آن را تعیین کرد.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا جای بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی باقی می ماند؟آیا جای بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی باقی می ماند؟

جای بخیه بعداز عمل بلفاروپلاستی یکی از عوامل مهم بعد از بلفاروپلاستی است. در این مقاله به بررسی روش های از بین بردن جای بخیه بعد از عمل پلک میپردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

کوچک کردن سینه یا عمل ماموپلاستی، برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است و این جراحی برای افرادی که فرم سینه بزرگ دارند، مناسب است. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24