عمل جراحی لیفت سانترال لب؛ عوارض، ماندگاری، مراقبتها و هزینه

با توجه به تاثیر مهم لب ها در زیبایی افراد، انجام فعالیت های مختلف برای برجسته تر کردن لب ها نباید تعجب آور باشد. یکی از این فعالیت ‌ها که جهت زیبایی بیش ‌تر لب‌ها انجام می شود لیفت سانترال لب می باشد.
همچنین ممکن است با افزایش سن، لب بالایی شما حجم خود را از دست دهد، کشیده‎ تر شده و دندان ‎ها را بپوشاند. در این شرایط، می ‎توانید با انجام جراحی لیفت لب فاصله بین بینی و لب خود را کاهش دهید، کمک کنید تا لب بالایی پُر تر به نظر برسد و دندان ‎های فک بالای خود را هنگام لبخند زدن بیشتر نمایان کنید.

این روش برخلاف دیگر روش‌ها مانند فیلر‌های لب ماندگاری بالایی دارد. که در ادامه بیشتر به معرفی این روش می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

عمل لیفت سانترال لب چیست و چگونه انجام می شود؟

لیفت سانترال لب ، نوعی جراحی زیبایی سرپایی است که با برداشتن بخش کوچکی از پوست اضافی لب بالا، فاصله بینی و لب بالا را کوتاه می کنند و زیر بینی برجسته تر می شود. از آن جا که این جراحی سبب کشیدن لب به سمت بالا می شود ؛ در نتیجه ، دندان ها بیشتر دیده شده و همچنین لب فوقانی بیمار حالتی گردتر و حجیم تر به خود می گیرد و هنگامی که فرد لبخند می زند ؛ لبخند و چهره وی جذابتر خواهد شد.
این فرایند تحت بی حسی عمومی انجام شده و به مدت 45 دقیقه الی یک ساعت طول می کشد. و به این صورت می باشد که جراح در ابتدا ناحیه ای را که قرار است برش در آن ایجاد شود، علامت گذاری می کند. سپس با ایجاد برش پوست اضافی را برمی دارد. پس از برداشت پوست اضافی و بالا کشیده شدن لب، ناحیه برش خورده، بخیه زده می شود. توجه داشته باشید که به دلیل موقعیت استراتژیک برش ها، معمولاً جای زخم قابل مشاهده ای از آن باقی نمی ماند.

انواع سانترال لب

لیفت مستقیم لب

در این نوع جراحی که به آن لیفت بالابر یا لیفت قوزک لب هم می‌¬گویند، متخصص جراحی زیبایی در این روش نوار کوچکی از پوست در قسمت حاشیه خارجی لب بالا را برمی¬‌دارد و سپس بخیه می‌شود تا شکاف ایجاد شده توسط تکه پوست برداشته شده بسته شود. با بالا بردن قسمتی از پوست، حجم و قرمزی لب را افزایش می‌¬دهد. این نوع لیفت لب می‌تواند یک اسکار برجسته در امتداد خط لب ایجاد کند و مرز لب را صاف کند، بنابراین به طور معمول استفاده نمی‌شود.

لیفت لب شاخ گاوی

یکی از رایج‌ترین عمل‌های سانترال لب، لیفت لب bullhorn زیر بینی می باشد. در این روش جراحی، برشی شبیه به سبیل یا شاخ گاو در امتداد پایه بینی ایجاد می‌کنند . و نواری از پوست زیر بینی برداشته می‌شود که از مرکز شروع می‌شود و تا انتهای دو سوراخ‌های بینی امتداد می‌یابد. سپس پوست بالا کشیده می شود تا مرکز، سمت چپ و سمت راست لب ها بالا بیاید. در این روش جای زخم یا برش، کمتر مشاهده می¬‌شود و می¬‌توان گفت یکی از روش‌¬های کم تهاجمی و شایع بین متقاضیان لیفت لب می‌¬باشد.

لیفت ایتالیایی لب

در این روش بجای ایجاد یک برش بزرگ زیر بینی، دو برش کوچک، زیر سوراخ¬‌های بینی زده می¬‌شود که برای کسانی که متقاضی ظرافت بیشتر کار هستند مناسب است و همانطور که قابل تشخیص است جای زخم کمتری را ایجاد می¬‌کند.

لیفت گوشه لب یا کرنر لب

این نوع لیفت از انواع سانترال لب بدین صورت می باشد که از هر دو گوشه لب قسمت کوچکی از پوست را برمی‌¬دارند و آن را به سمت بالا می¬‌کشند. برای کسانی که گوشه لبشان دچار افتادگی شده گزینه بسیار مناسبی می¬‌باشد و حالت چهره را خندان نشان می‌دهد؛ به همین دلیل به آن لیفت لبخند هم گفته می شود.

لیفت سانترال لب

جراحی لیفت سانترال لب شبیه به لیفت شاخ گاوی در زیر بینی می باشد. با این تفاوت که به جای کشیده شدن نوار پوست تا انتهای سوراخ‌های بینی، نوار کوچکی دقیقاً در مرکز برداشته می‌شود. به همین دلیل، لب فقط در مرکز بلند می‌شود و نه در کناره ها.

لیفت سانترال لب ذر اصفهان

عمل لیفت سانترال لب برای چه کسانی مناسب است؟

جای بخیه لیفت سانترال لب

توجه داشته باشید که هر نوع جراحی و عمل زیبایی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد و جراحی لیفت سانترال لب نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما در صورتی که جراحی توسط پزشک متخصص و با مهارت بالا انجام شود، عوارض عمل لیفت سانترال لب، اندک و قابل پیشگیری می باشد. اصولا بافت پوست پس از جراحی تلاش می‌کند با تکثیر سلول‌ها و تولید کلاژن خود را ترمیم و بازسازی کند. این فرآیند ترمیمی ممکن است منجر به ایجاد جای زخم یا اسکار شود. اسکارها در واقع نتیجه‌ی فرآیند ترمیم بافت پوست هستند و معمولاً در مناطقی که زخم بزرگتر و عمیق ‌تر است، احتمال بروز اسکار بیشتر است. در صورت ایجاد اسکار نیز جای نگرانی نیست؛ زیرا با روش¬های ترمیمی به راحتی برطرف می¬شود. پس از جراحی، مراقبت از زخم و استفاده از روش‌های ترمیم زخم به پیشنهاد پزشک می‌تواند به کاهش احتمال بروز اسکار کمک کند. پس مراقبت پس از جراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دوره نقاهت لیفت سانترال لب

دوره نقاهت لیفت سانترال لب فرد به فرد متفاوت می باشد. اما به طور کلی دوره نقاهت سانترال لب به مدت 6 تا 8 هفته است. همچنین تورم و کبودی محل جراحی بین 1 تا 2 هفته بعد از عمل از بین می‌رود.

عوارض عمل لیفت سانترال لب

ماندگاری لیفت سانترال لب

ماندگاری لیفت سانترال لب به عواملی مانند سن،جنس پوست، میزان مهارت و تخصص پزشک در ایجاد برش و نوع تکنیک به کار برده با توجه به نواقص و ظاهر لب ها بستگی دارد.

مراقبت قبل از لیفت سانترال لب

مراقبت بعد از لیفت سانترال لب

ورم بعد از لیفت سانترال لب

وجود تورم و کبودی در محل جراحی پس از انجام عمل لیفت لب، طبیعی است و نیازی به نگرانی نیست. به طور معمول ورم بعد از سانترال لب در سه روز ابتدایی پس از جراحی در بدترین حالت خود قرار دارد. اما ممکن است برخی از افراد به دلیل شرایط بدنی که دارند، بیشتر از یک هفته شاهد عوارض این عمل جراحی‌ باشند.این می‌تواند باعث نگرانی افراد شود، اما می توانید با استفاده از کمپرس یخ این ورم را کنترل کنید.

آیا سانترال لب دائمی است؟

می توان سانترال لب را در مقایسه با سایر روش ها یک روش دائمی برای بزرگ تر و حجیم کردن لب ها دانست. در حین عمل جراحی سانترال لب، شما هشیار خواهید بود اما هیچ دردی احساس نمی کنید. بعد از عمل، ممکن است ناراحتی، درد و تورم را تجربه کنید که با دارو و دیگر مراقبت ها رفع می شود . مزایایی که سانترال لب نسبت به سایر روش های زیبایی لب دارد این است که نتایج آن دائمی است و لبخند شما را زیباتر می کند و ظاهر جوانی به چهره شما می دهد.

هزینه و قیمت عمل لیفت سانترال لب

تعیین دقیق هزینه عمل لیفت سانترال لب به راحتی امکان پذیر نیست زیرا به فاکتورها و عواملی مانند تخصص و مهارت پزشک، موقعیت جغرافیایی، نوع کلینیک یا بیمارستان، تکنیک مورد استفاده برای جراحی و شرایط فرد بستگی دارد که جهت تعیین نهایی قیمت ها باید به پزشک مراجعه کرده تا اطلاعات دقیقی در این زمینه به دست آورید.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا عمل بلفاروپلاستی برگشت پذیر است؟آیا عمل بلفاروپلاستی برگشت پذیر است؟

عمل بلفاروپلاستی برای رفع افتادگی پلک انجام می شود. در این مقاله به توضیح در مورد میزان ماندگاری عمل بلفاروپلاستی پرداخته ایم. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-21

آیا جای بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی باقی می ماند؟آیا جای بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی باقی می ماند؟

جای بخیه بعداز عمل بلفاروپلاستی یکی از عوامل مهم بعد از بلفاروپلاستی است. در این مقاله به بررسی روش های از بین بردن جای بخیه بعد از عمل پلک میپردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02