جراحی پروتزهای صورت؛ مزایا، معایب و جنس پروتزها

با افزایش سن، بافت‌های صورت، نازک‌تر و شل ‌تر می‌شوند. افزودن حجم به نواحی گونه یا وسط صورت و زیر چشم با ایمپلنت، می‌تواند خطوط صورت را بهبود بخشد و ظاهری جوان‌تر به چهره بدهد. همچنین جراحی پروتز صورت می‌تواند ظاهر طبیعی‌تری را به صورت پس از آسیب‌های مختلف ببخشد. از این رو بسیاری از افراد به سراغ این روش جراحی زیبایی و ترمیمی صورت می‌روند. پروتز صورت روش مناسبی می باشد برای افرادی که خواستار افزایش حجم یا برجستگی برخی از نواحی صورت خود می باشند. در کل نقش اصلی پروتز صورت، حجم دادن به نقاط مختلف صورت بوده که در نتیجه به صورت فرمی متناسب و جذاب تر ببخشد. چانه و گونه نواحی از صورت می باشند که بیشتر تحت عمل جراحی با پروتز قرار می گیرند . پروتزهای صورت در جنسها و شکلهای متنوع موجود می باشد؛ ولی با توجه به اینکه زیبایی کلی چهره تلفیقی از ترکیب خصوصیات گوناگون می باشد، تصمیم گیری در مورد سایز، شکل و جنس این پروتزها نیاز به دانش زیبایی شناختی کامل را دارد که به جراح این امکان را می دهد تا حداکثر جذابیت و زیبایی را ایجاد نماید.

آنچه در این مطلب میخوانید

عمل جراحی پروتز صورت چگونه انجام می شود؟

  1. علامت گذاری بر روی صورت به جراح کمک می کند که پروتز را دقیقاً کجا قرار دهد و محل دقیق ساختار های زیرین صورت را مشخص می کند.
  2. بیمار به صورت خوابیده ( صورت به بالا ) بر روی تخت جراحی قرار می گیرد و با بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی جراحی را انجام می دهد.
  3. جراح، برش کوچکی در نزدیکی جایی که پروتز قرار می گیرد ایجاد می کند.
  4. در بافت صورت ناحیه ای برای وارد کردن پروتز ایجاد می گردد.
  5. پروتز به آرامی وارد ناحیه می شود.
  6. برش ایجاد شده بخیه زده می شود و پانسمان های مناسب یا چسب جراحی بر روی ناحیه قرار می گیرد.

جنس پروتزهای صورت

پروتز سیلیکونی یکی از قدیمیترین انواع پروتز صورت می باشد که سازگاری آنها با بدن به اثبات رسیده است. از مزیت های عمده نصب پروتز سیلیکونی، ارزان بودن، نرم بودن و قابلیت خارج کردن بسیار آسان آن توسط جراح پلاستیک است.

پروتز مدپور بر خلاف سیلیکون قوام سفت تری دارد. همین مشخصات باعث می شود زمانی که بر روی استخوان قرار می گیرد، رفتاری مشابه داشته باشد.

پروتز گورتکس نیز مانند پروتز مدپور متخلخل است و باعث رشد بافت به درون خود می شود. پروتز گورتکس تاحدودی نرمتر از پروتز مدپور می باشد. در اغلب اوقات برای ثابت کردن آن به بافت های اطراف از پیچ یا بخیه زدن استفاده می شود.

جراحی پروتز صورت

مزایا و معایب جراحی پروتزهای صورت

برای مطالعه بیشتر بخوانید: انواع عمل های زیبایی صورت

کاندیداهای مناسب برای جراحی پروتزهای صورت

در موارد زیر استفاده از پروتزهای صورت گزینه ی مناسبی است:

موارد منع جراحی پروتزهای صورت

در مقابل افراد مبتلا به انعقاد خون، فشار بالای خون و بیماران قلبی، نباید تحت پروتز صورت قرار گیرند. تشخیص اینکه شخص کاندیدای مناسبی برای پروتز چانه است یا نه بر عهده ی پزشک متخصص است.

روشهای جراحی جایگذاری پروتزهای صورت

این نوع پروتز دقیقاً بر روی استخوان قرار خواهد گرفت. این پروتز باعث می‌شود که گونه متقاضی مشخص‌تر دیده شود و صورت جوان‌تر از قبل خود را نشان دهد.

این نوع از پروتز در زیر گونه قرار خواهد گرفت. هدف این پروتز ایجاد حجم در گونه و لیفت صورت است.

این پروتز از ترکیب دو پروتز دیگر به وجود آمده است. در حقیقت هم در زیر گونه و هم بر روی گونه قرار خواهد گرفت و برجسته‌تر از قبل گونه‌ها را نشان می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: بهترین جراح زیبایی اصفهان

مراقبت های پس از جراحی پروتزهای صورت

مدت زمان ماندگاری جراحی پروتزهای صورت

ماندگاری پروتز به میزان زیادی به رعایت مراقبت های بعد از جراحی بستگی دارد. همچنین بستگی به عوامل متعدد دیگری نیز دارد. از جمله نوع و کیفیت پروتز استفاده شده، روش جراحی و سبک زندگی زیباجو. اغلب پروتز گونه می‌تواند به مدت چند سال و یا حتی تا دهه‌ها ماندگاری داشته باشد. همچنین مراقبت‌های منظم و پیگیری با متخصص پس از جراحی نیز برای حفظ وضعیت و ماندگاری پروتز گونه بسیار مؤثر است.

هزینه جراحی پروتزهای صورت

هزینه پروتزهای صورت بستگی به ناحیه مورد جراحی دارد و هزینه های متفاوتی دارد. هزینه این جراحی ها شامل دستمزد جراح، هزینه های بیهوشی، هزینه اتاق عمل و دیگر هزینه های مرتبط است. دستمزد جراح بستگی به میزان تجربه وی، نوع جراحی و هزینه های عرف در منطقه مورد نظر دارد.

نتیجه کلی از جراحی پروتز های صورت

نتایج حاصل از جراحی پروتزهای صورت در هر بیمار متفاوت می باشد؛ اما به طور کلی می توان گفت این نتایج دائمی هستند و در موارد اندکی دیده شده که بیمار نیاز دوباره به جراحی دوباره داشته باشد.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز در مورد شکاف کام و روش های درمان آنهمه چیز در مورد شکاف کام و روش های درمان آن

شکاف کام یک نقص مادرزادی است که بر شکل و عملکرد دهان و بینی تأثیر می گذارد و معمولاً با جراحی ترمیمی و گفتار درمانی بهبود می یابد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-29

همه چیز در مورد جراحی ليفت صورتهمه چیز در مورد جراحی ليفت صورت

جراحی لیفتینگ صورت، یکی از روش های زیبایی است که برای کاهش علائم پیری و بازگرداندن طراوت و جوانی به چهره انجام می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-19

هر آنچه باید در مورد تزریق چربی بدانیدهر آنچه باید در مورد تزریق چربی بدانید

تزریق چربی یک روش زیبایی است که طی آن چربی از بخشهای مختلف بدن گرفته شده و به منظور بهبود حجم و جوانسازی به نواحی مورد نظر تزریق می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11