جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) چیست؟

با گذشت زمان و افزایش سن، ساختار بدن از لحاظ کارایی تضعیف می گردد. یکی از قسمت های بدن که دچار تضعیف می شود، عضلات و پوست پلک ها می باشد؛ چراکه هر چه سن بالاتر رفته، پوست پلک ها نیز سست شده و در نهایت افتادگی پلک را به دنبال دارد. یکی از روش های برطرف کردن چنین مشکلی، عمل بلفاروپلاستی می باشد. بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب زیبایی صورت میباشد که باعث از بین بردن نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود و نتایج بسیار مطلوبی بر جای می گذارد. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پروسه ‏ای است که طی آن با بریدن پوست پلک، چربی‏ و بافت های اضافه برداشته میشوند و در صورت نیاز پوست اضافی کشیده شده و بریده میشود. در واقع هدف از عمل بلفاروپلاستی بازگرداندن عملکرد صحیح به پلک های افتاده و آسیب دیده و همچنین ترمیم زیبایی ناحیه چشم می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک بالا

طی عمل بلفاروپلاستی، برش های بسیار ظریفی روی پلک بالا ایجاد می کنند و پوست اضافی و شل روی پلک برداشته می شود. اگر بیمار مقدار زیادی از چربی انباشته شده، در زیر پلک خود داشته باشد مقدار اندکی از این چربی نیز تخلیه می شود. سپس دو لبه باقی مانده روی پلک بالا به وسیله بخیه های ظریف که با تکنیک های جراحی پلاستیک زده می شوند به هم متصل می شوند.

عمل جراحی بلفاروپلاستی در اصفهان

جراحی زیبایی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین عملی زیبایی است که در آن چربی اضافی برداشته و بافت نگهدارنده پلک پایین کشیده و محکم می‌شود. این عمل زیبایی پف پلک پایین را به حداقل می‌رساند و حالت خستگی و خمودگی را از چهره می‌زداید. چندین گزینه برای انجام جراحی پلک پایین وجود دارند:

  1. روش معمول که برشی درست در پایین مژه‌ها ایجاد شده و پوست و چربی اضافه بریده یا جابه‌جا می‌شود و عضله پلک پایین سفت می‌گردد.
  2. روش جراحی از طریق ملتحمه (برش از داخل پلک) در بهبود پف زیر چشم موثر بوده و در آن جراحان برش را در داخل پلک ایجاد می‌کنند. جراحان می‌توانند چربی اضافه را از طریق برش داخل پلک بردارند.

مراقبت‌های قبل از عمل زیبایی پلک چشم

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی پلک چشم

  1. استفاده از دارو، قطره و پمادهای چشمی که پزشک تجویز نموده ، بسیار حائز اهمیت است.
  2. بعد از عمل بلفاروپلاستی نیازی نیست که در کل مراحل بهبودی چشمان خود را بپوشانید؛ اما برای محافظت از چشمان خود بهتر است برای چند روز آن را با گاز استریل ببندید.
  3. از خوردن مواد غذایی شور و شیرینی‌جات به مدت یک هفته خودداری کنید، مواد غذایی شور باعث ایجاد ورم و التهاب می‌شود و شیرینیجات روند ترمیم زخم را کندتر می‌کنند.
  4. از دست زدن و مالیدن چشم ها خودداری نمایید.
  5. هرگز بعد از جراحی از لنزهای تماسی استفاده نکنید و اگر چشمان شما برای دید با مشکل مواجه است می توانید از نسخه های جایگزین مانند عینک های طبی با نسخه پزشک استفاده نمایید تا بهبودی به صورت کامل برقرار شود.
  6. در روز اول، کمپرس سرد را به طور همزمان هر یک ساعت حدود 10 تا 15 دقیقه روی چشمان خود بگذارید.
  7. در صورت بروز درد، فقط مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.
  8. برای جلوگیری از عفونت و قرمزی داخل چشم، از مصرف لوازم آرایشی به مدت 2 هفته خودداری کنید.
  9. به مدت حداقل 2 هفته از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و بدنی خودداری کنید حتی برای بلند کردن اجسام سنگین بیش از 2 کیلوگرم نیز خم نشوید.
  10. برای بهبود سریع‌تر محل برش و کبودی می توانید در رژیم غذایی خود تغییرات ایجاد کرده و با مصرف ویتامین E و C، آناناس تازه، قرص آناهیل و آلوئه ورا این اثرات را در مدت زمان کوتاهی بهبود ببخشید.
  11. پس از بلفاروپلاستی و در هنگام خروج از منزل حتما از عینک آفتابی استفاده کرده و در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  12. بهتر است در هنگام دراز کشیدن زیر سرتان بلند باشد به طوری که با بدن زاویه 30 درجه بسازید برای اینکار می توانید از دو بالش زیر سر و گردن خود استفاده نمایید. همچنین سر خود را خم نکنید.

انواع روش‌های رایج جراحی زیبایی پلک

در حالت کلی سه نوع مختلف از عمل پلک چشم وجود دارد که بسته به شکل چشم و سایر شرایط سلامتی شما اعمال هر کدام از آن‌ها ممکن است.

این نوع از جراحی عمدتاً برای بهبود مشکلات بینایی و ظاهر چشم به دلیل افزایش سن یا ژنتیک استفاده می‌شود. همان‌طور که از نام این نوع عمل زیبایی کاملاً پیدا است، کلیه‌ی فرآیند جراحی روی پلک بالایی متمرکز شده است. جراحی پلک بالا می‌تواند عملکرد چشم را بازیابی کند یا ظاهری بهتر به آن دهد.

جراحی پلک پایین، در اطراف پلک پایین و چشم‌ها با تمرکز بر رفع چین و چروک‌های پوست انجام می‌شود. این نوع از عمل پلک چشم، اصطلاحاً پف زیر چشم‌ها را بهبود می‌بخشد تا ظاهر بیمار بهتر و زیباتر شود.

در عمل جراحی پلک شرقی یا کانتوپلاستی ( Canthopexy) گوشه‌ی خارجی چشم‌ها اصلاح شده و انحنای چشم نیز تغییر می‌کند. در نتیجه می‌توان اذعان داشت که با این نوع عمل طول افقی چشم‌ها بیشتر می‌شود و ظاهری درشت‌تر به خود می‌گیرد.

جراحی زیبایی چهار پلک چیست؟

به هر گونه عمل جراحی که طی آن جراح با هر وسیله و با هر تکنیکی برشی در یکی از چهار پلک بیمار به قصد تغییر ظاهر آنها انجام دهد بلفاروپلاستی می گویند.

ماندگاری عمل جراحی زیبایی پلک چقدر است؟

برای اکثر افراد، نتایج بلفاروپلاستی تا مدتی طولانی ادامه خواهد داشت. بر خلاف لیفت صورت که به دلیل اثر گرانش می‌توانند اثربخشی خود را در طول زمان از دست بدهند، جراحی زیبایی پلک چشم مشکلاتی را که بیشتر در اثر وراثت و سایر عوامل روی پلک‌ها تأثیر می‌گذارد را اصلاح می‌کند. بهبود ظاهر پلک با استفاده از بلفاروپلاستی به طور کلی می‌تواند 10 تا 15 سال ادامه داشته باشد.

چه افرادی نباید عمل بلفاروپلاستی انجام دهند؟

عوارض و خطرات جراحی زیبایی پلک

خطرات احتمالی بلفاروپلاستی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

هزینه و قیمت جراحی زیبایی پلک چشم بلفاروپلاستی

عواملی که در محاسبه هزینه بلفاروپلاستی در نظر گرفته می شوند، از پزشکی به پزشک دیگر و از شهری به شهر دیگر، متفاوت هستند. به همین دلیل امکان اعلام یک عدد واحد به عنوان هزینه جراحی زیبایی پلک وجود ندارد. با این حال، در ادامه مواردی را ذکر کرده ایم که اصلی ترین عوامل محاسبه هزینه جراحی زیبایی پلک هستند:


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

کوچک کردن سینه یا عمل ماموپلاستی، برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است و این جراحی برای افرادی که فرم سینه بزرگ دارند، مناسب است. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

همه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینههمه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینه

لیفت سینه یک تکنیک زیبایی بوده که به دو صورت جراحی و غیر جراحی برای افتادگی سینه ها انجام می شود. در این مقاله به بررسی دقیق آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19