آشنایی با انواع جراحی زیبایی صورت و بدن

در تمامی افراد تمایل به زیبایی چه در صورت و چه در اندام و بدن وجود دارد و به همین دلیل همیشه به دنبال راهی برای افزایش زیبایی خود می باشند. جراحی زیبایی صورت و بدن، یکی از نوین تربن و برترین شاخه های پزشکی می باشد. بسیاری از افراد علاقه به تغییر در فرم ظاهری برخی از اعضای صورت و بدنشان دارند و برخی دیگر نیز در بدن و صورتشان دچار ناهنجاری های مادرزادی هستند؛ از این رو علاقه به اصلاح آنها دارند. تمامی این جراحی ها به دست جراح زیبایی حاذق انجام پذیر است. داشتن چهره ای زیبا و رفع نقایص احتمالی صورت به هیچ سن و جنسیتی محدود نمی شود. جراحی های زیبایی صورت شایع ترین نوع از انواع جراحی های زیبایی هستند. جراحی زیبایی بدن نیز شامل تکنیک های مختلفی است که توسط جراحان زیبایی استفاده می شود تا هر قسمت از بدن را تغییر شکل دهند.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی زیبایی چیست و چرا انجام می شود؟

جراحی زیبایی یک روش پزشکی است که به منظور بهبود و تغییر ظاهر ظاهری افراد انجام می‌شود. این فرایند شامل انجام تغییرات در ویژگی‌های ظاهری بدن، چهره یا بخش‌های مختلف دیگر افراد است. از جراحی زیبایی برای اصلاح عیوب ظاهری ژنتیکی، علائم پیری، آسیب‌های ناشی از تصادفات و حتی به عنوان راهی برای ارتقای اعتماد به نفس استفاده می‌شود. تجربه‌ی جراحی زیبایی برای بسیاری از افراد یک راه مؤثر بهبود و تغییر در ظاهر خود به شمار می‌آید.

جراحی زیبایی صورت و بدن در اصفهان

انواع عمل جراحی زیبایی صورت

اندازه و فرم بینی تأثیر تاثیر زیادی در چهره دارد. کاهش یا افزایش اندازه بینی، تغییر شکل بینی و رفع بد فرمی آن با عمل جراحی بینی امکان پذیر می گردد. رینوپلاستی (Rhinoplasty) روشی است که بسیاری از عیوب بینی را اصلاح می کند. در رینوپلاستی، هدف صرفاً کوچک کردن بینی نیست، بلکه ممکن است قسمت‌هایی از بینی تقویت شده تا در عین حفظ عملکرد صحیح بینی، نتیجه نهایی زیباتر باشد.

جراحی زیبایی پلک(Blepharoplasty)، یک روش متداول جراحی زیبایی صورت برای خارج کردن چربی های اضافی و کشیدکی پوست پلک است. جراحی زیبایی پلک معمولا در سه حالت انجام می شود: پلک بالا، پلک پایین(transconjunctival blepharoplasty) و جراحی از طریق ملتحمه (Transconjunctival Blepharoplasty). اگر افتادگی پلک خیلی زیاد و تا نزدیکی مردمک چشم باشد، برای بهبودی کامل علاوه بر بلفاروپلاستی جراحی دیگری به نام توسیس (Ptosis) نیز لازم است.

برای جوانسازی پوست صورت، عمل جراحی کشیدن پوست ناحیه صورت معمولاً به افراد توصیه می‌شود. در این نوع از عمل جراحی زیبایی پزشک متخصص سعی دارد تا ضمن برداشتن چربی‌های اضافی صورت، عضلات زیرین پوست صورت را سفت نماید و با این کار چین و چروک صورت را کاهش دهد. قابل توضیح است که این عمل جراحی به عمل جراحی لیفت صورت نیز شهرت دارد.

کسانی که به دلایل مادرزادی یا در اثر ضربه و تصادف دچار ناهنجاری هایی در سایز ، شکل، جایگاه قرارگیری و تقارن در گوش های خود هستند و این موضوع موجب رنجش و بروز مشکلاتی در زندگی آنها شده است، می توانند به کمک جراحی زیبایی گوش اقدام به رفع این ایرادات نمایند. در واقع اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش برای از بین بردن برجستگی، بزرگی گوش و بدفرمی های آن انجام می شود. در این نوع جراحی زیبایی، جراح برای اعمال تغییرات یک برش کوچک بر روی چین های پشت گوش ایجاد کرده و تغییرات مورد نیاز را بر روی غضروف گوش اعمال می کند و در نهایت، گوش را در ناحیه مورد نظر بخیه زده و پانسمان می کند.

جراحی زیبایی گونه بهترین روشی است که فرد بدون تغییر سایز بدن و با اثر طولانی‌تر می‌تواند گونه‌هایی برجسته و زیبا داشته باشد. گونه گذاری با روش هایی مثل تزریق چربی و ژل، پروتز گونه، لیفت گونه و جراحی استخوان گونه انجام می شود.

جراحی لب نیز اغلب مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. در این روش افراد بنا بر نظر و سلیقه خود به بزرگ کردن و کوچک کردن لب‌های خود می‌پردازند. بدین صورت که اغلب افرادی که لب‌های نازکی دارند، بزرگ کردن لب را ترجیح می‌دهند و افرادی که لب‌های پهنی دارند درصدد کوچک سازی لب‌های خود هستند.

عمل جراحی زیبایی چانه راه حلی مناسب برای افرادی است که از ظاهر چانه خود احساس رضایت ندارند. این نوع جراحی برای پر کردن چانه و یا تغییر شکل کلی آن با هدف ایجاد تناسب با سایر اجزای صورت انجام می گیرد. جراحی زیبایی چانه در دو مورد کوچک یا بزرگ کردن چانه انجام می شود.

برداشت خال به دو روش لیزر و جراحی انجام می شود که روش جراحی شامل سه حالت، خارج سازی کامل تراشه ای، بیوپسی پانچ و جراحی برشی است. احتمال برگشت خال در روش جراحی بسیار کم و نادر است. همچنین خال هایی که احتمال بدخیمی آنها وجود دارد حتماً باید توسط جراحی خارج شوند و برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده شوند؛ زیرا لیزر خال را تخریب می کند و امکان آزمایش و بررسی آن وجود ندارد.

انواع عمل جراحی زیبایی بدن

بادی کانتورینگ در واقع ترکیبی از چندین روش جراحی می باشد و یک مرحله اضافی تر نسبت به جراحی شکم و لیپوساکشن دارد. مراحل این عمل شامل از بین بردن چربی و پوست اضافی ناحیه مورد نظر است. اقداماتی که در بادی کانتورینگ انجام می شوند شامل لیفت بازو، لیفت سینه، شکم، دور کمر و ران ها می باشد.

جراحی سینه به طور کلی اقداماتی را در بر دارد که هم شامل روش هایی برای کوچک کردن، بزرگ کردن و لیفت یا رفع افتادگی سینه است. نوع جراحی سینه متناسب با نیاز و درخواست مراجع و زیباجویان تعیین و انجام خواهد شد. هر یک از این روش های جراحی زیبایی سینه در نهایت منجر به خوش فرم شدن سینه ها خواهد شد.

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی یک نوع جراحی زیبایی است که به منظور بهبود ظاهر شکم انجام می شود. در این عمل جراحی پوست و چربی اضافی از شکم برداشته می شود. در اکثر موارد بافت های همبند شکم نیز با استفاده از بخیه تنگ تر می شوند. سپس پوست باقی مانده برای ایجاد ظاهر طبیعی تر تنظیم می شود.

عمل‌های زیبایی باسن امروزه طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است و بسیاری برای خوش فرم‌تر و بزرگتر یا کوچکتر کردن باسن به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند، بنابراین به اقتضای محبوبیت یافتن عمل های جراحی زیبایی باسن روش‌های مؤثری برای انجام این عمل ابداع شده است تا خواسته مراجعین در خصوص بهبود انحنا، تغییر اندازه، خوش فرم، بزرگ و محکم کردن باسن به خوبی تحقق یابد.

جراحی زیبایی بازو که گاهی با نام براکیوپلاستی شناخته می شود، از جمله جراحی های پلاستیک است. این جراحی پوست های شل زیر بغل را با بریدن پوست های اضافی درمان می کند و به سفت کردن و صاف نمودن بافت بازو ها یا برداشتن چربی های اضافی می انجامد. این جراحی به متناسب شدن و بهتر به نظر رسیدن بالای بازوها کمک می کند.

از جمله جراحی های زیبایی که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است، جراحی لیفت گردن است که به منظور کشیدن پوست گردن و درکل، جوانسازی این ناحیه انجام می شود. لیفت گردن باعث کشیده شدن و سفت شدن پوست گردن شده و به همین دلیل است که تأثیر به سزایی در بازگرداندن جوانی و شادابی به ظاهر فرد، تأثیر چشمگیری دارد. با انجام این جراحی تا حدود بسیاری از چین و چروک های پوست گردن کاهش می یابد. همچنین چربی های اضافی دور گردن نیز برداشته می شود.

قیمت و هزینه انواع جراحی زیبایی صورت و بدن

هزینه جراحی زیبایی به عوامل زیادی بستگی دارد. پیچیدگی و مقیاس مداخله جراحی در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، تعدادی از عوامل دیگر نیز وجود دارد که بر هزینه جراحی تأثیر گذارند:


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

کوچک کردن سینه یا عمل ماموپلاستی، برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است و این جراحی برای افرادی که فرم سینه بزرگ دارند، مناسب است. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

همه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینههمه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینه

لیفت سینه یک تکنیک زیبایی بوده که به دو صورت جراحی و غیر جراحی برای افتادگی سینه ها انجام می شود. در این مقاله به بررسی دقیق آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19