بازسازی و ترمیم پستان پس از عمل برداشتن سینه

سرطان سینه یکی از سرطان های رایج در میان خانم ها می باشد. برای درمان این نوع سرطان گاهی پزشک مجبور میشود که تمام پستان را با عمل جراحی بردارد. برداشت پستان در بعضی از بیماران باعث بروز جنبه های احساسی در زمینه نداشتن این عضو میشود. از این رو برخی از افراد در نهایت بعد از گذراندن دوره های درمان، مایل به بازگشت فرم و زیبایی ظاهری سینه ها هستند. بعد از پایان دوره های درمانی می توان از جراحی ترمیم سینه برای ایجاد ظاهر و فرم بهتر در آن استفاده کرد که در این صورت جراحان از روش های جراحی زیبایی پلاستیک برای ایجاد و فرم دهی مجدد به سینه استفاده می کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع روشهای بازسازی سینه

در این روش برای جایگزینی تمام یا بخشی از سینه استفاده می‌شود. به این صورت که یک بادکنک سیلیکونی پر از ژل یا آب نمک داخل سینه قراره داده می شود و شکل سینه دوباره بازگردانده می‌ شود. قرار دادن سیلیکون در سینه برای افرادی که پرتودرمانی بر روی قفسه سینه انجام داده‌‎اند به علت ازبین رفتن حالت ارتجاعی پوست امکان ‌‎پذیرنمی باشد.

در این روش با استفاده از قسمتی از بدن مانند ران، باسن، شکم یا بخش ماهیچه‌ای بدن اقدام به بازسازی سینه می کنند. این روش احساس طبیعی ‌‎تری در فرد ایجاد می‌‎کند اما عمل طولانی ‌‎تری نسبت به جایگذاری پروتز است.

برای انجام ترمیم و بازسازی پستان از این طریق از یکی از دو روش زیر استفاده می شود:

در روش فلپ آزاد جهت بازسازی سینه ، جراح تمام بافت و رگ‌ های خونی را که گردش خون را برای قرار دادن پستان فراهم می‌ کنند ، کاملا از بین می‌ برد . برای دوختن این رگ‌ ها از روشی به ناممیکروسکوپی استفاده می‌ شود .

برای بازسازی سینه از طریق این روش ، بافت‌ های باقیمانده به طور کامل برداشته نشده و جراح برای بازسازی سینه از همان بافت‌ های باقیمانده کمک می‌ گیرد . جراحی بازسازی سینه به روش فلپ پوستی ، دوره نقاهت طولانی تری را نسبت به قرار دادن پروتز به همراه دارد . اما روش دیگری نیز وجود دارد که این روش ترکیبی از دو روش بالا می باشد، یعنی هم از پروتز و هم از بافت بدن در عمل بازسازی سینه استفاده می‌شود.

چه کسانی به بازسازی و ترمیم پستان نیاز پیدا می کنند؟

افرادی که بر اثر سانحه و جراحت (مانند سوختگی) و ابتلا به سرطان دچار آسیب بافت پستان شده اند نیاز به عمل جراحی بازسازی و ترمیم پستان پیدا می کنند. با این وجود بیشترین کسانی که به جراحی ترمیم پستان نیاز پیدا می کنند را بیماران مبتلا به سرطان سینه تشکیل می دهند که پس از عمل برداشتن کامل یا بخشی از پستان خود، نیاز به بازسازی این بافت در آنها ایجاد می شود.

جراحی های ترمیمی پستان

عوارض جانبی جراحی ترمیم سینه

مانند دیگر عمل های جراحی، خطر عفونت یکی از عوارض احتمالی محسوب می‌شود. با مصرف آنتی ‌بیوتیک احتمال ایجاد این خطر به حداقل می‌رسد.

این شرایط با داروهای مسکن قابل کنترل و درمان خواهد بود.

زمانی که زخم ایجاد شده در حال بهبودی باشد، احساس خارش در محل طبیعی می باشد. هر چقدر هم که در آن قسمت خارش داشته باشید، نباید به زخم‌های خود دست بزنید. پزشک برای خارش پماد یا کرم تجویز خواهد کرد.

ممکن است تا مدتی پس از جراحی این احساس را داشته باشید؛ زیرا در طی جراحی اعصاب تحت تأثیر قرار گرفته ‌اند و پس از مدتی این علائم بهبود پیدا می ‌کند.

زمانی که لوله تخلیه چند روز پس از عمل خارج می‌شود، ممکن است مایعاتی در زیر زخم جمع شود. اگر مقدار زیادی وجود نداشته باشد، خود به ‌خود از بین می ‌رود. اما در مواقع که مقدار این مایعات زیاد باشد، جراح ممکن است مجبور باشد با استفاده از سرنگ یا سوزن مایعات را تخلیه کند.

مزایا بازسازی پستان با پروتز بعد از ماستکتومی

آیا عمل بازسازی سینه می تواند سبب بازگشت سرطان سینه شود؟

مطالعات نشان می دهند که عمل بازسازی سینه هیچ تأثیری در بازگشت سرطان سینه ندارد. علاوه بر این، در صورت بازگشت توده های سرطانی به سینه، سینه های بازسازی شده هیچ مشکلی در تشخیص و درمان مجدد سرطان ایجاد نمی کنند.

آیا جراحی ترمیمی سینه نوعی عمل زیبایی است؟

جراحی ترمیم سینه نیز نوعی عمل جراحی زیبایی سینه می باشد که برای بازسازی سینه‌هایی طراحی شده که به دلیل سرطان برداشته شده اند و یا به دلیل تروما از بین رفته اند. تکنیک‌های ترمیم و بازسانی سینه ها امروزه با نتایج طبیعی به خانم ها کمک می کند تا اعتماد به نفسشان در مورد ظاهرشان زیاد شود .

هزینه عمل بازسازی پستان چقدر است؟

هزینه ای که جراحی بازسازی سینه به خود اختصاص می دهد متغیر می باشد. در واقع به جهت اینکه این جراحی شامل بیمه نمی شود و با توجه به اینکه در کدام مطب و نیز کلینیک های درمانی بسته به اینکه کدام پزشک جراح و متخصص می خواهد این جراحی را برای شما انجام دهد و نیز آنکه چقدر وضعیت جسمی شما حاد باشد، هزینه های جراحی متفاوت می شود. البته نوع روش بازسازی نیز معیار مهمی درتعیین هزینه دارد. که پزشک پس از جلسه مشاوره و انجام معاینات لازم هزینه ی بازسازی را بری شما شرح می دهد.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا جای بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی باقی می ماند؟آیا جای بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی باقی می ماند؟

جای بخیه بعداز عمل بلفاروپلاستی یکی از عوامل مهم بعد از بلفاروپلاستی است. در این مقاله به بررسی روش های از بین بردن جای بخیه بعد از عمل پلک میپردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

کوچک کردن سینه یا عمل ماموپلاستی، برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است و این جراحی برای افرادی که فرم سینه بزرگ دارند، مناسب است. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24